Halstablett i rumpan

Blidde inget Ikeabesök för moi idag.
När jag kom hem från gårkvällens körövning så hade W feber. Låg i sängen och ojjade sig och sov oroligt.
Jag som hade sett framemot att tillsammans med LB och S få en heldag i Örebro. Tilläggas ska att sen vi flyttade hit så har jag, förrutom några timmar två kvällar då jag varit hos M, inte hittat på något ensam, bara jag (förrutom mina torsdagsjobbkvällar)!
Visst kan jag som L sa åka dit imorgon då han kan va hemma med W men då blir det ju bara jag. Inte samma sak.
Etersom jag blev ganska ledsen så sa E att hon kunde passa W tills L slutade jobbet. Det betyder ju att jag skulle kunna åka. Men, då hade L nöjjesplaner som var viktigare än mina. På frågan om det var ok att jag åkte med, eftersom E ställde upp som barnvakt, fick jag inget svar. Alltså kan man inte ta det som ett ok och då känns det inte kul att åka.

Lilla W har jättehög feber. Är alldeles varm och rödmosig och pratar osammanhängande med gäll röst. Hon säger att det är spindlar som kryper på mig, att L ska ta med sig sin vita halsduk till jobbet (han har aldrig haft en vit halsduk) m.m. När jag skulle bära ner henne till hennes egen säng så sa hon, när hon fortfarande låg kvar i sängen, "nu mår jag bättre för nu har jag tagit en halstablett i rumpan". Sen när hon kämpat sig ut sängen så märktes det att hon långt ifrån är ok. Min lilla skrutta.

Ska åka iväg till Ica och handla lite lunch, glass och tvättklämmor nu.
Skojjigt värre!


 
       


Kommentera
Postat av: Natally6670 från lunarstorm

hej hej !!
Nu hittade jag dig,, så vad gör man här??, hittar man andra folk,,pratar med varann eller e det mest blogg?????
jisses va flitig du e på att skria,,hoppas allt är väl med dig!!!!
Mvh Mischelle

2007-04-13 @ 19:26:22
Postat av: lmn

trist att du inte kom iväg :( Du får försöka komma iväg nån annan gång snart då!

2007-04-14 @ 10:57:03
Postat av: Jackhelena

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2009-03-12 @ 10:46:09
URL: http://jackhelena.myblog.es

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0