Lördag

En halv seg lördag har redan passerat och jag har inte gjort nångting vettigt ännu.
Kanske är det bra att slå ner på tempot en del men jag har ju svårt att vara slapp när jag vet att det finns massor som står och väntar på att jag ska få tummarna loss.
Hoppas på en tur till Obs under eftermiddagen och kanske finns det där något som kan användas till fönsterbänkar i de små takfönstrena på ovanvåningen.
Allrummet där uppe är nu det rum som fått minst uppfräschning både vad gäller renovering och inredning. Ska försöka att komma iväg till Ikea under veckan som kommer eftersom det inte blev av i fredags. Kanske kan jag hitta något lämpligt och behövligt där.

W är bättre idag och skulle helst vilja gå på en promenad men hon känns fortfarande varm så det blir till att ta det lugnt hemma istället. Har fått i henne ett ägg, en isglass och en halv macka med smör. Alltid något.

E har slingat håret på mig idag. Hade en grymt mörk utväxt som jag inte trivdes med. Blev dock inte av med den så mycket som jag hade hoppats eftersom jag alltid får panik när blekningsmedlet verkar. Tror att det blir gult om jag inte sköljer ur det men sen när jag gjort det så är det inte så ljust ändå.
Det blev helt klart bättre än förrut iallafall.

Nu ska jag leta fram årsbesked och huskontrakt så deklarationsmannen kan göra sitt jobb. Skulle egentligen vilja sitta ute på altanen och få lite sol på min glåmiga hud men det får vänta ett tag ännu.

Mörk hårbotten...
image40

Klet i hela huvudet
image41

I rabatten på Melonvägen
image42


Kommentera

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0