Äntligen färdigmålade

Jag ser en tendens till ett återkommande mönster när det gäller mina morgnar nu på semestern.
De har sett ut ungefär så här den senaste veckan:
Halvvaknar av att det dunsar i trappan för att sen vakna till riktigt när sovrumsdörren knarrar när den öppnas.
En liten människa kryper upp i sängen. Snurrar, vrider och gosar runt en stund för att sen fråga om jag kan sätta på en film på hennes rum.
Jag masar mig ner, sätter igång Kalle Blomkvist, brer en macka med prickig korv och häller upp ett glas mjölk, vilket är den enda frukost som W äter just nu, och går sen upp och ramlar i säng och sover en liten stund till.
När jag sen kommer ner andra gången möts jag av en mätt, leende unge som säger "godmorgon mamma".
Kontenta:
Jag ska gå och lägga mig tidigare och gå upp tillsammans med min dotter (6.43!?!), äta frukost tillsammans med henne och prata om den kommande dagens påhitt *fnys & skratt*.
Mer än halva semester har gått så vi får se hur det blir med det...

Nu är altanmöblerna klarmålade och på plats. Provade att tvätta altanbordets Åhlensvaxduk i tvättmaskinen vilket fungerade alldeles ypperligt. Har damsugit golvet och torkat det. Vilken skillnad att torka golvet nu sen vi la dit klickgolv mot tidigare plankor.
Nu väntar vi bara på plåtnissens om ska fixa kanten mellan plattor och klickgolv där det ska sitta en mörkgrå plåt så inte kanten på golvet spricker upp.
Sen ska det köpas en hylla att ha på hångelrummets vägg och sen drömmer jag om nya dynor. Men det blir det inte än på mycket länge.

Lite bilder på altanen (tyvärr blev de lite mörka):
image407 image408
image409 image412
image411 image410
image413 image414 
Ljuskronan Sirlig från Ikea
image416  
Väggdekorationsblomma från Åhlens
image417 image418
Bilder:Privata!

Idag ska jag försöka att bli färdig med gungstolens andra strykning.
Kan inte instämma i Ernst Kirchsteigers citat "Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand".
Stämmer inte ett skit!



Kommentera
Postat av: lmn

Va fint det blev! Dynorna kanske du kan köpa billigt tyg till på ex. IKEA och sy nåt o dra på? Lite ekonomiskare än att köpa nya tänkte jag o ändå få förändring.

2007-08-05 @ 12:45:56
URL: http://lmn.nu
Postat av: AKP

Jösses vilken underbart fin altan ni har! *avis*

2007-08-05 @ 14:49:22
URL: http://showbusinessanton.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Läckert med ljuskrona på altanen! Rolig väggdekoration, är den i järn den blomman?

2007-08-05 @ 19:07:57
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Skrotmaja

Hångelrum? Det lät inte illa...kanske man skulle ordna här hemma också. Tack för tipset ;-)

2007-08-05 @ 20:29:24
URL: http://www.skrotmaja.blogspot.com
Postat av: Ullen

På ena sidan är det gräsmatta och på "andra sidan" har det varit en liten skogsdunge. Jätteful. Skymmer morgonsolen. Micke skall fösöka plana ut den så gott det går och så kommer vi så gräs. Berget kommer upp i dagen så det blir en liten fin bergsknalle. Vid sidan om (ovanför parkeringen) vill jag ha ett växthus med en liten fin uteplats att kanske fika på. Även kunna sitta inne om det regnar. En lekplast kommer anläggas med sandlåda och gungor, rutchkana och ev en koja. Vi får se hur långt pengarna räcker. Jag vill planetera lite buskar och fina blommor.

2007-08-05 @ 20:36:17
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Lisa

Ernst vet inte ett skit(märks det att jag inte är hans största fan??) men du, vad snyyyyyyggt det blev*avis*vill också ha en inglasning!Kram!

2007-08-05 @ 20:41:46
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Lottis

himmlar vad fint!! Jo du ALLA råd om hur man skrämmer bort dem mottages tacksamt....
:D

2007-08-05 @ 21:29:03
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Annika

Hej gumsan!
ÅÅåh.. du har det så fint där hemma.. du får komma hit och hälpa till att inreda här med..
Det blev ju jättebra på altanen.. :)
Snygg du är i skinnställ och scarf.. :)
*kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam*

2007-08-05 @ 22:38:07
Postat av: tina

Men duuuuuu, vilket himla mysigt uterum/ hångelrum=);)Där måste ni stortrivas!!!!
Kram!

2007-08-05 @ 23:43:21
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: MO

Fint det blev, är ju ett helt extra rum ni ordnat till. Jo det är hela tiden mer saker man vill ha...mycket vill ha mer.
Ha en fin vecka, lycka till med nutriletten, kram

2007-08-06 @ 17:58:51
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Hanna

Åh vad fin altan!!! *avis* Det gjorde inget att bilderna var lite mörka, blev en mysig stäming med alla härliga ljus och speciellt ljuskronan (den passade perfekt in). Kram!

2007-08-06 @ 22:16:03
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Frida

Vad fint det blev!!

2007-08-07 @ 09:14:28
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Christina

Hej hej!
Vilket fint uterum ni har! Måste fråga hur ni har gjort med golvet? Vi funderar själva på att lägga klickgolv på våran altan så jag är lite nyfiken på vad ni la under golvet?
Riktigt fint var det iaf!

2007-08-24 @ 23:32:15
URL: http://tappbo.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0