Den onda dockan

När jag var ute och stängde till tonårsrummet igår kväll, ganska sent (alldeles för sent) så hade jag lämnat tänt i trappen till ovanvåningen inomhus.
Precis innan man går in i vårt hus går man förbi trappfönstret. Jag tittar in och blir stel av skräck.
Den sekunden det tar för mig att förstå att det är W som har vaknat och är på väg upp till vårt sovrum hinner jag tänka hundra läskiga tankar.
Hon går ganska stelt, rak i ryggen och utan att hålla sig i trappräcket. Kanske är det det som gör att mina fantasier blir så skräckfyllda för annars brukar hon luffsa fram med ena handen på räcket och i den andra släpar hon Tarzan och Maja (nallen och katten).
Jag får för mig att det är den onda dockan Chuckie (en riktigt b skräckis) som är på väg upp till andra våningen där vi alla sover (utom W) för att med den blänkande kniven som han har gömd innanför pyjamasen mörda oss allihopa.
Sansar mig ganska snabbt och sover sen gott med W bredvid mig (L är iväg på nån jobbgrej) som hade drömt en otäck dröm, dock inte om Den onda dockan Chuckie tror jag.

Har jobbat hemmifrån idag. Kändes bäst så. Ska luncha på stan med M och sen blir jag nog tvungen att ta en tur till jobbet trots allt om jag inte skjuter upp det till på söndag när jag ändå måste dit.
Får se...

Ha en bra dag!

Det lilla fågelhuset jag köpte i Skåne är äntligen på plats bredvid trädet utanför köksfönstret. Målade det i samma färger som vårt hus och lackade det sen. Fick spunk och fick för mig att jag skulle doodla med vit färg på gaveln på det. Insåg sen att det var inte så lätt med för tjock pensel och kletig oljefärg. Förhoppningsvis gör det inte fåglarna så mycket utan de äter gladeligen ur det ändå.

image464

image465
Bilder-Privata!



Kommentera
Postat av: AKP

usch, låter som du är lika mörkrädd som mig. Man kan verkligen få för sig dom mest konstiga saker :/
Jättefint blev fågelhuset verkligen, du är så duktig!

2007-08-24 @ 11:27:01
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Lottis

Super fint Fågelhus
:)
Kramar i massor

2007-08-24 @ 11:32:56
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malinbayard

Du får skaffa vakthund!
Om min V läser att du rider med henne och jag roar mig med W börjar hon nog söka hus i din omgivning direkt. Jag har dock ett BÄTTRE förslag.
Ena grannhuset står tomt, DU flyttar dit.
Då kan ju du, W och V har hästar i vår ladugård.
*Malin är så smart trallallala*
Jag förstår mer än väl om fåglarna gärna äter från detta fina hus!
Önskar dig en toppenhelg.

2007-08-24 @ 11:54:43
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Ullen

Men gud va konstigt men kan få för sig. Human trafficking är en serie som gick tis och tordag denna veckan på 3an. Vet inte om den alltid går men det mste jag kolla för den va sjukt bra. Hndlade om människohandel och sexhandel. Äckligt verklig och läskig.

2007-08-24 @ 12:30:21
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: AKP

de är en rottweiler-hane jag har :)

2007-08-24 @ 13:21:12
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: AKP

Japps hund och dotter =)
mjo hade en hel del beslutsångest, men det fick bli "sommarbilden" där båda 2 va med..
man kan ju inte utesluta en av dom ! hehe :D

2007-08-24 @ 19:16:13
URL: http://akp.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0