En toppenmorgon

Idag var första morgonen med dagis/skola/jobbrutiner efter ett långt sommarlov/semester.
Blev en alldeles toppenhärlig morgon.
I bakhuvudet hade jag en värsta senariebild av hur jag skulle behöva skaka liv i en astrött treåring, göra mig själv i ordning, vilket tar jättelång tid för jag har glömt bort hur man använder mascaran (glömde faktiskt måla underfransarna på högra ögat men upptäckte det som tur va), och sen klä på och borsta tänderna på en skrikande, ålande, sak som jag sen behöver ta under armen och slänga in i bilen och sen släpa in på dagis där vi irrar omkring för att jag inte vet vart jag ska lämna bäverålen, som fortfarande hänger under armen på mig, då hennes avdelning fortfarande har sommarstängt.
Men så blev det alltså inte!
Blev väckt av en söt W som sa "hej mamma". Hon satt snällt i sin sackosäck och tittade på Ensam Hemma emdan jag sminkade mig.Vi samarbetade med påklädning, tandborstning och hårstyling och gick sen hand i hand småpratandes om hur hur mycket hennes dagiskompisar har växt under sommaren som gått. När vi öppnade dörren till W:s avdelning på dagis (som öppnade i måndags) så möttes vi av pigga, utvilade, fräscha och leende fröknar.
En toppenmorgon alltså.
Synd bara att man måste jobba! men tur att man kan fulblogga lite...


image445

Bilder:Privata, fotade hemma hos mormor och morfar i Skåne.


Kommentera
Postat av: Lallis

Åh, sådär hade vi det i måndags också.Ungarna flög upp ur sängarna och var på sååå bra humör. Igår var de väl sådär pigga och i morse var de bara såååååå trötta. *skratt*
Ha en fin dag.
Mvh Lallis

2007-08-15 @ 12:45:26
URL: http://knasigamamman.se
Postat av: Lallis

Hahaha; det var inte meningen som en nedåtpuff, gumman. *ler*
Mer bara en liten anekdot om hur det var här:)
Kramis

2007-08-15 @ 13:28:57
URL: http://knasigamamman.se
Postat av: AKP

hihi va söt hon är din dotter!!!!! Bara lyyyyyyser om henne! Go-unge :)

2007-08-15 @ 14:17:24
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: MO

Vad skönt för er med en bra start på dagen, det kan bli räddningen många gånger. Söt hon är där hon sitter o svänger med flätorna, kram

2007-08-15 @ 14:52:27
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Lottis

Du har en himla söt unge du :-) Så go... Attans att jag missade Barnaby, som sagt... och självklart ska det ju vara ett av de bättre oxå då... Nej, nu blir det promenad i blåsten. Ha en bra kväll! Kram kram

2007-08-15 @ 16:52:45
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Malin

åh vad härligt - ibland behöver man få en sådan morgon!
*kram*

2007-08-15 @ 20:28:12
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: jama

Vad skönt att det inte va några protester! Min son börjar på tisd nästa vecka...men han vill INTE säger han. Kan redan nu ana m ig till kaoset den morgonen.....gahhhhhhhh ;)
Söt liten tjej du h ar förresten!

2007-08-15 @ 23:23:55
URL: http://jama.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0