Hemkommen från Dalarna

Tillbaks efter helgens besök i Dalarna.
Någon erfarenhet rikare (var ju ett tag sen vi åkte nånstans tillsammans på sommaren så jag har glömt hur det kan va) vad gäller semester med baksätet fullt med barn. 
Ett litet som visar sin enorma vilja och attityd genom att skrika om det inte blir som hon vill och två tonårsbarn som bestämmer sig för att vara just stöniga tonåringar och spreta åt alla håll.
Är lite trött och sliten men annars var det en över lag trevlig helg.
Besökte Dalahästtillverkningen i Nusnäs, där W pratade med hon som målade hästarna och fick sitt namn skrivet på sin rosa Dalahäst, och var en sväng till Älvdalen där det utlovades motor och musikevenemang. Det enda vi såg var två stycken gröna John Dere traktorer i ett gathörn!
Annars var det besöket på Leksands Sommarland som var barnens stora favorit. Trots mulet och grått väder blev det två badningar i det kalla otempererade vattnet.
W har aldrig tidigare åkt vattenrutschbanor men hon gillade att åka om hon och jag åkte tillsammans. Efter att ha åkt de tre som fanns i den lilla poolen avancerade vi och åkte  den vilda forsen nedklämda i en stor gul gummiring. Dagens favorit, som det blev en massa åk i, en blå ganska lång hal sak som gick fort beroende på hur mycket kontakt man hade med banan.
Det var så kul att skrattandes och skrikandes testa alla vattengrejer att jag badade en gång, till trots det dåliga vädret, när W åkte karusellen Masken för tionde gången med våra dalavänner.
Har ont i svanskotan och är öm i överarmarna efter all vattenlek men min osunda helg har satt sina spår så nu måste jag ge mig ut på en promenad i motionsspåret.
Nu direkt!

image437
image438

Bilder:Privata!


Kommentera
Postat av: AKP

ååå vilken fin rosa dalahäst!!
sån vill jag oxå ha :))

2007-08-14 @ 10:55:55
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Terese

Dalahästfabriken hade jag velat besökt, vart ligger den i jämförelse med Leksand? Är det långt därifrån?

2007-08-14 @ 11:08:22
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Malinbayard

Läcker "pålle".

2007-08-14 @ 11:22:17
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Ullen

Precis såna har vi! En rosa och en blå! Fö samlar jag på dalahästar.

2007-08-14 @ 11:52:07
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Karin

Vilken gullig liten flicka du har. Åh man fasar inför den dagen då man ska trängas med sura barn i bilen. Men den dagen den sorgen :)

2007-08-14 @ 12:34:28
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Lottis

Avis...vill också åk vatten rutchkana (eller hur man stavar) Såg att grannen ska sälja... Vi ska tittta på ett annnat den 30/8...*Opps*

2007-08-14 @ 13:33:37
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lottis

Åh, det är skitlängesen jag åkte vattenrutschbana, men det är så himla kul :-) Jodu, semestern har satt sina spår här, så nu är det bra mat och mycket motion som gäller... Fick med mig sambon ut på en tur igår, han fick välja sträcka... Han valde den med mest mygg, så idag är jag knölig som en padda med vårtor överallt... *klia klia* Nej, mat nästa, blir sallad med dinkelpasta, gott i värmen. Ha det så bra! Kram kram

2007-08-14 @ 13:56:31
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Lisa

Så söta bilder!

2007-08-14 @ 17:42:20
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Maria

Lät som ni har haft det riktigt mysigt men vet hur det är med barn i bilen, därför har jag köpt mig en mp3 haha.

2007-08-14 @ 17:52:21
URL: http://maria75.blogg.se
Postat av: MO

Vad härligt ni verkar haft...jättefin häst, passar en liten tjej. Ser kul ut på badet oxå, kram

2007-08-14 @ 19:33:13
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Annika

Leksands sommarland jaaa... dyrt ställe..*blää*
Var där för några år sen.. och jag tycker då inte att det är värt pengarna.. om det inte nu tillkommit mer grejer vill säga...
Sen sägs det att de inte tar hand om sina sommarjobbare ordentligt heller... :(
Hoppas ni hade det bra där uppe annars... i mitt dalom... :)
*kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam*

2007-08-14 @ 22:46:26
Postat av: M i n d i

I morgon åker vi och jag hoppas att det blir soligt och fint. :)
Jätte fin blogg du har!
Kramis
M I N D I

2007-08-14 @ 22:59:40
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: MA

Ångrar nästan att jag ska sälja mina dalahästar nu! Titta på auktionskompaniet i Malmö nu den 22a oktober om ni är nyfikna. Tre fina pållar som tyvärr får gå i pension från studentrummet o flytta in hos någon lugn pensionär! :)

2007-10-18 @ 02:12:59

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0