Höst

Idag är det höst på riktigt.
Ett säkert tecken på det, förutom att det är kallare ute (typ endast fyra grader på morgonen), att folk man möter på stan har snygga jackor och läckra stövlar på sig, att barnen på dagis är förkylda och snart nalkas första magsjukeperioden (ångest), är att Morden i Midsomer är slut för säsongen.
Inga mer tisdagkvällar med den där speciella mordspännande känslan och en hjärna som jobbar på högvarv för att lyckas hålla ordning på vem som är vem, som varit ihop med vem, som har mördat vem (alla heter ju för sjutton nästan likadant) som bara infinner sig när det är dax för Barnaby att lösa ännu ett fall på den engelska landsbygden.
Hoppas på nya avsnitt nästa sommar.

Ett hjärta till underbara W som förgyllde min morgon med att vara med när jag sminkade mig (och testade lite ögonskugga) och sen var med och godkände mitt val av kläder för dagen.
Eftersom det finns många hjärtan på en tråd... så vill jag även ge L ett som gjorde min natt till en oförglömlig sådan. 
Om nån undrar - Ja, man kan prata i sömnen, snurra runt i sängen och snarka samtidigt. En hel natt!
Puss.


image472



 

 Bilder-Privata!


Kommentera
Postat av: Hanna

Så sööta dom där blommorna är, har en lika dan som hänger i en ampel. Många säger att det är svårt att hålla dom, men jag tycker dom är lättskötta ;). Ha en bra dag!

2007-08-29 @ 11:37:17
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: jessica

haha, är du på IKEA i dag eller är du för trött efter natten!!! Jag kan NÄSTAN lova att det är billigare att ha den på så nära nu..i stället så tröttnar man när man kan springa där så ofta=billigt..hahaha

2007-08-29 @ 11:54:04
URL: http://detvitahuset.blogspot.com
Postat av: MO

Söta blommor o hjärtan. Hoppades att natten innehållit något mer romantiskt än så....så har jag det varje natt, snarkningar o vändor i bädden. Så gulliga syskonen är i badkaret, förstår dock att killen vill att vi ska veta att det finns ett par badbyxor med i bilden. Härligt att börja dagen på ett sånt lugnt o mysigt sätt, kram

2007-08-29 @ 11:56:27
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: signe

Tack för din kommentar hos mig! :)..det har verkligen blivit kallt nu!..fryser till och med inomhus..måste elda lite i kakelugnen..försökte tända massor av värmeljus för att få värme..men det hjälpte inte! :) Hjärtan på tråd är ju såå söta!..Hoppas på att det kommer lite bra tv-program snart! :)

2007-08-29 @ 12:20:21
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Annika

Sååå söt blomma... :)
Mmm... Midsumer jaa... jisses.. nu får man vänta ett helt år... typ...
Hoppas att allt är bra med dig!
Kraaaaaaaaaaaaam!

2007-08-29 @ 13:51:06
Postat av: Lottis

Vill inte ha magsjuka...vill inte kräkas.....Ikea är MYCKET roligare
:)

2007-08-29 @ 13:57:20
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lottis

Jag har haft en riktigt stor "hjärta på tråd", som jag klippte ner för ett tag sen... "Att du vågar..." sa alla, men nu börjar den komma tillbaka och ser bra mycket friskare ut än tidigare... Stora blad och gröna blad framförallt... :-)
Skumt det där med bilden. Jag ser den hela tiden och även andra... *skumt*
Nu blir det mat här. Ska komma på nåt till mig bara. N får fisk och potatismos, men det är inte riktigt den menyn jag vill hålla mig till just nu, så funderar på omelett med grönsaker istället... Inte supernyttigt, men bättre i alla fall...
Ha en bra kväll! Kram kram
PS. Igår såg jag äntligen "Morden i Midsomer", det var ju tur eftersom det var sista avsnittet... :-) DS.

2007-08-29 @ 16:11:16
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Haha! Läste nåt av dom första kommentarena, man tröttnar INTE på Ikea! Man blir istället beroende totalt! För tänk om man missar något! *s*
Kommer därifrån idag med bla: 2 nya blom-lampor(en till Amanda och en till att försöka gjuta vidare i!)en låååång tuuuuung bänkskiva och tillhörande ben, var skeptisk till hur jag öht skulle få in den i bilen men det gick. Kommer väl inte kunna röra mig i morgon...och så en kasse med blandat onödigt! :)

2007-08-29 @ 21:11:06
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Hm..va ju inte det jag skulle kommentera...
Tydligen har det gått en serie på fyran varje onsdag jag jobbat. Men nu minns jag inte vad det rä men jag har ju sett dom förrut, andra avsnitt. Men ikväll missade jag det ju. Men MiM, var det sista gången igår? :(
Hjärtan på tråd...jag försöker rädda livet på den lilla ynka plantan jag har, typ två cm tråd och 2,5 hjärtan kvar. Går lika trögt som resten av mitt liv.

2007-08-29 @ 21:13:32
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jag som hade ambition att se MIM i år, men Malin och tv är inga större "vänner" i denna perioden av livet... Såg ETT avsnitt!
Min tid kommer säkert... Någon gång... Fortare än jag tror har jag hört av andra föräldrar som också har levt som taxichaufförer. *fniss*

2007-08-29 @ 21:28:58
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: linda

Är också ett stort fan av morden i midsomer, men den här säsongen har jag missat nästan varje avsnitt tyvärr.. kram på er!

2007-08-29 @ 22:06:03
Postat av: Sara den rara

Hellu IKEA friend! :D
Kolla in min blogg, du har blivit utmanad! Kramar!

2007-08-30 @ 00:16:03
Postat av: Maria-Jag blommar

Ja, det verkar ju vara en underhållande natt!

2007-08-30 @ 09:09:07
URL: http://jagblommar.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0