Imorgon

Äntligen, nedräkningen har börjat! 
Inga mer bilturer till Örebro, inga fler galna shoppingturer (kanske lovar för mycket nu) där jag handlar för flera tusen mer än jag tänkt med inställningen "det dröjer läng tills vi kommer hit nästa gång". Ingen mer så fullpackad bil att han som står närmst på parkeringen råder mig att inte köra någonstans överhuvudtaget då jag är en trafikfara. Aldrig mer ett liv i brist på storpack av värmeljus.
Imorgon öppnar Sveriges modernaste Ikeavaruhus!
image471
Klockan 10.00 slås portarna upp och i fem dagar pågår invigningsfesten.
Bl.a. kommer man att bjudas på rolig, härlig och oväntad underhållning med artister av värmländs börd som Jimmy Jansson, Da Buzz Annika och Starboys.
Är man dessutom bland de första hundra besökarna får man en lott där man kan vinna upp till 15000 kronor att handla för på varuhuset.
Kruxet är bara att min och M:s plan att övernatta på parkeringen natten mellan tisdagen och onsdagen för att vara bland de första i kön blir inställd för att det kommer en beteendevetare till jobbet klockan nio imorgon och ska berätta om upplägget för de kommande samtalen vi anställda ska gå igenom.
Jag som har väntat på den här dagen i flera år!
Så tråkigt!
Hoppas på att kunna rusa dit efter det där mötet. Får väl försöka skingra köerna med att sticka ut mina vassa armbågar och skrika på bred högljudd skånska att det brinner eller nått annat lämpligt uttryck.

Den kommande hösten känns ljuv, Ikea ligger nära jobbet vilket betyder att jag från och med nu kommer att skippa Nutriletten och leva på köttbullar och lingon för det kommer inte att gå att hålla sig borta från att vandra omkring på Ikea på lunchen även om pengarna är slut...

Bild:Ikea.com


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Grattis!
Synd att ni inte kan vara med på "premiärracet"...

2007-08-28 @ 10:22:11
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Terese

Åh så du hade orkat dig dit imorgon? Hm...Jag har sagt att jag minsann inte kommer att åka dit den första veckan. Men gud vad jag längtar att få åka dit. Skulle kunna tro att jag ändå tar bilen in imorgon och trängs bland alla andra nyfikna Ikea fans :-)

2007-08-28 @ 10:45:14
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Malinbayard

Såklart att jag INTE glömmer min egna dotter!!!
Det var ju bara hunden med på bilden...
Ska tänka på att formulera mig bättre framöver. =)

2007-08-28 @ 11:16:40
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Tiagirl

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!
*s*
Min lycka var total när Ikea öppnade 3,5 mil bort, där jag passerar gott och väl en gång i veckan! :)
Är ju så uppdaterad med deras sortiment att nya katalogen inte innehöll något jag inte redan sett! Och vilka fynd man kan göra om man är där ofta!!!
Jajamensan, du kommer att ha å göra framöver!
...och jag har bredband igen, fy faaaaaan va man saknar det egetnligen! Hemskt!

2007-08-28 @ 12:13:37
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Lallis

Det var ju lite synd ändå att du inte kommer hit till Örebro;) Jaa.. man handlar alldeles för mkt på Marieberg även om man , som jag bor här. *ler*
Ha en fin dag.
Kram Lallis

2007-08-28 @ 13:36:49
URL: http://knasigamamman.se
Postat av: Ullen

Åh I love IKEA. När 2:a varuhuset öppnade här i Gbg så fick de hundra första en gratis säng. De hade ställt ut hundra sängar och de som låt i den fick den. Jag lovar att folk låg i dem i flera nätter.

2007-08-28 @ 15:24:40
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Lottis

Åh, IKEA :-) Vi ska åka dit på lördag. Tyvärr har vi 13 mil till närmsta, men det är nog lika bra... *hm*
Jadu, vikten är inget kul. Idag känns det i alla fall bättre, efter en 50-minuterspromenad. Tror förresten att det mesta av de där elaka kilona är borta... Som en vän sa, "ibland slår vågen slint"...
Tack för kommentaren i alla fall :-) Kram på dig!

2007-08-28 @ 16:44:42
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Grattis till Ikea om man nu får säga så... Vi har ju fått det till Haparanda (men det är 18-19 mil härifrån-känns ändå nära!!)

2007-08-28 @ 19:43:32
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Biibii

Åh jag vill åxå ha nära till ett IKEA. Måste åka ner till Sundsvall och 26 mil enkel väg är inte något man känner för att åka bara så där. Men men så småningon kanske IKEA slår upp dörrarna i Umeå med. Trevlig shopping!

2007-08-28 @ 20:56:14
URL: http://bumblebeezz.blogg.se
Postat av: Isabelle

Tänk om man hade så nära till IKEA. Själv har jag 10 mil enkel väg, men det är väl rätt ok. Finns ju som sagt dom som har betydligt längre. :-) Hoppas du får en trevlig dag på det nyöppnade IKEA, om du nu åker dit!

2007-08-28 @ 20:57:29
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: Frida

Åh, vad härligt det måste vara att ha IKEA så nära! :)

2007-09-02 @ 13:05:01
URL: http://friidap.blogg.se
Postat av: Anna

"Karlstadsoffan" funderar vi på att köpa till huset - om den inte försvinner ur sortimentet som allt annat vi funderat på att köpa tycks göra. Vi har 30 mil till närmsta IKEA. Hur surt är inte det då! Men varför vara bitter - vad roligt att du fått IKEA lite närmare...

2007-09-03 @ 21:57:38
URL: http://mittlillabo.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0