McTur

Har ägnat eftermiddagen åt en premiärtur på den lilla (*fnys* måtte förrådet snart vara färdigt för nu får vi inte plats på vår egen tomt längre) ljusblå och svarta motorcykeln.
Hamnade vid Picassostatyn i Kristinehamns vackra skärgård för lite förmiddagsfika och då de inte sålde nutrilett på cafét så fick det bli en macka med skagenröra...
Tog den obligatoriska promenaden ner till vattnet vid statyn. Skulle kunna varit ganska romantisk om det inte vore för att det blåste som sjutton och skinnstället jag hade på mig var lite för stort så jag hade häng. Försök att gå och se kär ut o skinnställ som hänger ner till knäna när det dessutom blåser kuling och man måste hålla koll på marken som består av olikformade stora stenar!
Därefter skulle vi åka en enligt L, mysig väg, mot Storfors.
Tänk vad mycket man ser av vårt lands vackra natur när man åker mc. Ååh vad fint, ååh så vackert. Aaahhh, jag höll på att blåsa av hojjen! Jag var inte beredd på kulingvindarna som höll på att blåsa bort mig när vi hade kört om en lastbil.
Resten av färden satt jag beredd. Höll i mig extra när vi körde om och när träden tog slut och det blev öppen åker. Däremellen blåste det lika mycket men utan överraskande hugg. Var som att ständigt vara i kallsupsläge. Vinden piskade så att jag kände inte att jag andades.
Åkte den fina vägen vid Lungsund och Lundsberg där vi så klart var tvungna att stanna vid Lundsbergsskolan.
Den pampiga lite spöklika byggnad som när man har kört förbi skog, åkrar, betande kreatur och inte sett en Icaaffär på bra länge bara dyker upp på en kulle där den står med sina stora gula tegelbyggnader med mörka fönster långt upp på fjärde/femte våningen och blickar ned mot några hus, en liten sjö och golfbanan, där Carl-Philip står och puttar på andra hålet, fast inte idag!
Åkte vidare hemmåt när jag med min stora dos av fantasi började dilla om att jag såg en vålnad bakom gardinen i det stora fönstret på fjärde våningen.

Nu ska jag sluta fantisera och förbereda för kvällens mys på altanen med kräftor och kanske ett glas vin.
image449

Bilder:Privata!


Kommentera
Postat av: M i n d i

Tsss... menar du att de inte sålde nutrilett på cafét`? Men vad är det för ett café? ;)
Åh så du har egen mc? Det har jag missat.... häftigt. :)
Ja den ena kiosen kvar i TÄLLBERG. :) Så mysiga de är! Skulle vilja åka tillbaka i morgon dag och då beställa sol och blå himmel och besöka sommarland en gång till och även åka runt SILJAN för att fotografera lite mer. ;) Men det får bli nästa sommar.
Kramis
M I N D I

2007-08-17 @ 18:02:56
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Egoina

jaa ;)

2007-08-18 @ 00:04:29
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Lottis

När du skriver sådär blir jag ju sugen... Fasen, vi skulle ju inte köpa nån ny mc... =/ det hade vi ju bestämt... *attans* Nä, måste bli en ny bil först, men sen... *hm* Lundsberg låter spännande, tror säkert det var en vålnad du såg, med sånadär gamla hus kan man aldrig vara för säker... ;-) Ha en bra lördag! Kram kram

2007-08-18 @ 11:47:59
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Frida

Vilken häftig staty!

2007-08-18 @ 11:50:43
URL: http://www.cultdesign.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0