Ögonsten

Här sitter jag (till ackompanjemang av en hysterisk Mc Donalds leksaks, elektroniska spelande som W envisas med att jag ska ha sällskap av) och känner hur solen försöker tränga igenom fasaden och in i mitt kök. En markis vore inte dumt så slapp man tillbringa halva dagen bakom neddragna, grå persienner. Jag ser inte ut och ingen ser in till mig. 
Går man förbi på gatan ser det ut som att hus nummer nio ligger öde i väntan på att någon ska vilja flytta in. 
Kanske har det hänt något hemskt i huset, ett brutalt mord, som förklarar varför det inte flyttar in någon ny familj utan dag efter dag fortsätter huset stå tomt och dessa gråa, fula, persienner neddragna.
Måste stänga av den röda alien som står här bredvid mig innan jag blir galen!

Konstaterar att livet med barn inte alltid är så lätt. Att livet med tonårsbarn, typ 16 åriga tjejer, verkligen inte är så lätt alltid. Att ett liv tillsammans med två tonårsbarn som inte är dina egna, som har levt större delen av sitt liv på kanske ett lite annat sätt än som de lever nu, är assvårt stundtals.
Känner mig just nu ledsen och småarg och funderar på hur man ska kunna få ihop en familj med såpass stort spret som vi har här och leva tillsammans med någorlunda samma värderingar, uttryck och respekt för varandra.
Inte lätt. Får se vad den här dagen bär med sig, förhoppningsvis en upplösning på gårdagen.

Igår gjorde jag, med lite hjälp av W, en ny välkomstögonsten. Den gamla hade blivit ganska misshandlad i de senaste flyttarna och en hel del av gubbarna hade trillat av. Hade tänkt att jag inte skulle ha någon sten vid entredörren (är lite trött på idén)  men när vi var i Skåne kunde jag inte låta bli att plocka sten vid havet och igår satt jag med stenpåsarna och vips så blev det en ny sten...

image421
På bilderna har limmet inte torkat så därför syns det ganska mycket.
image422
Bilder:Privata!



Kommentera
Postat av: sanna

Så fin den blev,,så härligt med egen tillverkade prylar..
typiskt att jag läste din kommentar nu när jag kommit hem,,vem vet kanske vi såg varann där utan att veta om det :)..hoppas ni hade det bra på sommarland...kram

2007-08-07 @ 12:20:13
URL: http://sanna29.babyblogg.se
Postat av: Therese

Vilken söt sten!!! :D
Jajjamen, det e Nova och Tinnis på presbilden, taget på BB då Tilde fick träffa sin lillasyster för första gången... :)
Och pippisarna trivs tydligen bra ihop, trodde att de skulle ryka ihop eftersom de e 2 killar men icke då..*peppar peppar...*

2007-08-07 @ 12:41:02
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: Lisa

Vad kreativ du är! Jättesöt sten eller stenar menar jag :)

2007-08-07 @ 12:49:13
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åh vill me ha en sån sten! Hur har du gjort den? är det svårt? skulle också vilja ha en på trappen... ;)
Åh låter helt underbart med så många hästar...tråkigt att du var tvugen att flytta ifrån det stället... men rider du inte alls nu då eller?
Ha det så gott i solen! :)

2007-08-07 @ 13:19:01
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Lottis

nja...andras ungar och min barn....inte lätt...I Holken är det endast väntan som är hemsk just nu...

2007-08-07 @ 13:27:58
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Ullen

Gud va gullig!

2007-08-07 @ 13:54:32
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Frida

Nu har jag lagt upp en bild åp den nya tvålpumpen!

2007-08-07 @ 16:12:30
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Annika

Såååå gullig ögonsten... :)
Är det färdiga ögon eller har du fipplat ihop dem själv?
Förstår att det är jobbigt med en del av en familj som man inte alltid bott ihop med.. *kramar om*...
Tonåringar och deras vilja är inte lätt det inte..

2007-08-07 @ 17:03:13
Postat av: MO

Så gullig, är en kul idé. Låter jobbigt med tonårsbarn som inte är ens egna o som man inte "format" själv med värderingar o moral. Kan vara nog så jobbigt med sina egna. Här har lugnet lagt sig efter alla syskongräl som fanns för flera år sedan.... Nu är de förvånansvärt bra vänner. Sa till mamma att jag inte ens kommer ihåg när de bråkade senast. Men när de var små så var det urjobbigt. Hoppas det löser sig, kram

2007-08-07 @ 19:01:45
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: jama

Kikar tillbaka. Tack för kommentaren hos mig :-)
Ja bonusbarn..vet ju inte eftersom jag inte är i sitsen, men kan tänka mig att det måsta va hur jobbigt som helst emellanåt..o tonåringar oxå...
Söta stenar :-) Och kul blogg över lag!
I´ll be back :-)
Tjing!

2007-08-07 @ 19:22:26
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad fint det blev, vilken bra idé!

2007-08-09 @ 16:45:46
URL: http://tankebubblor.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0