Röda rosen

Har tillbringat några timmar nu på eftermiddagen med att kriga med rosenbuskarna som finns lite varstans runt huset.
Tänkte direkt när vi flyttade in att de ska bort (har aldrig varit ett stort fan av rosor) men efter att ha tänkt lite på det så bestämde jag mig för att att ge all växtlighet en sommar på sig att visa vad de går för.
Men idag fick jag nog. Nu skulle iallafall rosorna bort.
Började med den stora vildvuxna rosenbusken på framsidan som med hjälp av en vit plastspalje klänger, fast jag tycker mest hänger, i halvtaskig kondition mot tegelväggen.
Klippte ner den, stack mig, grävde, stack mig lite mer och grävde lite till innan jag lyckades få bort rubbet.
Tog sen kofoten och drog ut alla betongspikarna som spaljen satt fast med. Oerhört befriande. Blev mycket finare med en fasad utan en halvdöd stickbuske, synd bara att teglet har blivit lite, lite missfärgat på ett ställe. Men det kanske finns något medel att ta till för sånt...?
När jag ändå hade ångan uppe så beslutade jag mig för att även gräva upp de rosenbuskarna som är i rabatten på långsidan av huset.
Oerhört stickigt och rivigt. Envisa stora rötter stora, som klumpfötter, och när jag äntligen hade fått upp fyra av åtta så började det storma och ösregna.
Tog det som ett tecken och gick därifrån.
Konstaterar att jag inte tycker om rosor. De är inte speciellt fina att se på i en rabatt (inte de jag har), de sticker en när man rensar ogräs eller planterar något bredvid dem i rabatten och de har ett enormt tröttsamt rotsystem.
Men en bukett med rosor kan vara fint.
Tar gärna emot t.ex tre stycken röda... om någon speciell läser det här... *harkel*.

Layout nummer två i mitt liv. Ett kort på W och G när de badar tillsammans.
Ville scrappa det då jag tycker att de tittar så underbart på varandra. Vet att W har en av sina moments när hon får vara med G och dessutom bada tillsammans med honom. Däremot tycker G att fotot är hemskt och han vill att det ska stå som tillägg att han faktiskt har badbyxor på sig!

image467

Ett litet kort till kusin M...
image469
Bilder:Privata!


Kommentera
Postat av: AKP

ååå vilken fin LO på syskonen!
hehe diggar G´s kommentar där..
jag hoppas du skrivit någonstans att han HAR badbyxor!
hehe

2007-08-26 @ 19:45:48
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Lottis

Vilket jättefint kort :-) Klart man vill scrappa ett sånt :-)
Rosorna låter baske mig inte kul... Är inte heller något fan av rosbuskar, men gärna en fins bukett... :-)
Här har jag precis duschat och känner mig väl någorlunda som en människa efter igår även om jag inte mått speciellt dåligt, men aj, vad segt det har varit... Kul fest var det i alla fall, vilket man kan läsa i bloggen... :-)
Dricka upp mitt kaffe och förbereda morrondagen. Ingen ledig måndag imorron, vi har studiedag... *jippie eller inte*
Ha det så bra! Kram kram

2007-08-26 @ 20:43:17
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Ullen

fin LO. Jag ör helt såld på scrapblog. Snart kommerjag få Photoshop om det vill sig väl. Det kommer bli kul.

2007-08-26 @ 21:42:53
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Ullen

fin LO. Jag ör helt såld på scrapblog. Snart kommerjag få Photoshop om det vill sig väl. Det kommer bli kul.

2007-08-26 @ 21:43:09
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Lottis

Det Lo´N var ju SUPER fin....Jag måster verkligen framkalla kort så jag kan göra lite nya...
Ses på tisdag!

2007-08-26 @ 21:55:33
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malinbayard

Härlig syskonbild!!!
Jag gillar rosor - hos andra!
Samma inställning som dig med andra ord.

2007-08-27 @ 07:30:51
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Vilket styrketräningspass du måste haft med rosorna!! Bra, då kan du käka en extra morotskaka!
Roligt att se ditt pysslande med kort!!

2007-08-27 @ 10:07:33
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: jessica

Åh vad duktigt du varit då :D Ja alla kan inte gillar rosor :D Jag tycker dom är underbara på rätt ställe ;-)
Ha det bra!

2007-08-27 @ 10:16:21
URL: http://detvitahuset.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0