Shoppingeftermiddag

Så var nästan den sista dagen på årets semester slut. Imorgon kör jag igång i full fart. Personalmöte klockan nio, innan det ska jag ha letat fram noter och spelat igenom några stycken inför begravningen som är klockan elva.
Iofs var det inga avancerade stycken men det kan ta några minuters övning att få igång mina vitfläckiga, lacknaftatorra fingrar igen efter ledigheten.
Ska sortera körnoter och skriva brev till alla körer inför höststarten så jag kommer att ha fullt upp på jobbet och va helt slut efter bara två dagar och då är det tur att jag har semester igen så jagn kan vila upp mig!
Har tagit två dagars semster och en lägsta nivåföräldradag så jag kommer att vara ledig fredag-måndag.
Känns underbart skönt även om jag har lite svårt att vara i nuet och njuta av ledigheten utan tänker istället på att nu börjar snart jobbet på allvar, höstterminen drar igång med massor av körtimmar, evenmang, uppdrag, adminstrativa uppgifter och övning.
Man borde bli gravid, ett års föräldraledighet skulle inte sitta dumt...

Tisdagseftermiddagen har handlat mycket om shopping.
Jag och W var på Apoteket för att köpa vuxengrejer (och en barngrej, juniortuggummi, eftersom W tyckte det var så trist att bara handla saker till vuxna).
Efter det slank vi in på Noll54 där jag och W numera följer ett tydligt mönster. Jag uppmanar på väg in i affären att vi bara tittar på sakerna utan att röra, vi går tillsammans längst ner till hyllorna med Cult Design. Efter ett tag får W nog av mina halvhöga spåningar om olika sätt att Cultkonstilationer och frågar om hon får sätta sig på trappen i ytterdörren. Sen sitter hon där medan jag plockar på mig lite Cult, babblar lite och betalar.
Idag hade de äntligen fått in tvålpumpen som jag har längtat så efter så nu har diskmedelsflaskan och diskborstarna fått sällskap.
På lördag kväll hände det stora grejer här i Karlstad. Rigmor Gustafsson och Nisse Landgren spelar i Mariebergsskogen på Karlstads Jazzfest 2007. Detta kan jag bara inte missa (tänk om de sjunger "I will wait for you", då kommer jag att ha pytteskinn på hela kroppen) så det var bara att bege sig till Scalateatern och köpa två biljetter.
Vid det laget var W både trött i benen och trött på mitt shoppande (var även en snabbis på Konsum).
Väl hemma öppnade jag paketet från My first room. Väggorden till sovrummet och bokstäverna som antingen ska stå på en tavellist eller sättas upp på W:s vägg fanns i paketet. Så fina!

Det är väl ingen friidrott ikväll hoppas jag?!? Längtar efter att sjunka ner i soffan och njuta av 90 spännande minuter tillsammans med Barnaby och company.
Trevlig kväll!

image439
Den efterlängtade tvålpumpen.
image440
Bokstäver från My first room.
image441
Väggorden till vårt sovrum.
image442
Denna fina blomma fick vi av dagens fikabesök.
image443
Längtar...

Bilder:Privata!



 



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Jag gillar också de där Cult-grejerna skarpt!!!
När jag fyllde år fick jag socker och mjölk-behållarna. *glad*
(Viskar: Min tös sa: Men mamma, nu tror jag att du börjar bli lite modern iallafall - så där som H!" *fnissar*)

2007-08-15 @ 07:58:43
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lottis

Åh, jag missade Barnaby igår kväll... Attans kvällsmöte! Bara för det glömde jag bort det... =/

2007-08-15 @ 09:51:27
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: annica

åhhh jag gillar också morden i midsomer =)

2007-08-15 @ 11:56:48
URL: http://www.branting.org
Postat av: Hanna

Gillade verkligen bokstäverna, fina! :) Vad häftig med ord i sovrummet, blev faktiskt också lite sugen på sånna ;). Ha en bra dag!

2007-08-15 @ 14:12:12
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Anna

Cult Design har så mkt snyggt! De rosa bokstäverna såg jättesöta ut med, är dem från ngn internetbutik?

2007-08-15 @ 18:25:07
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Maria

Åh bokstäverna va hur fina som helst ju!

2007-08-15 @ 18:52:15
URL: http://maria75.blogg.se
Postat av: Liza

åh, vad jag gillar Cults fina praktiska grejer! Har ju också diskmedelspumpen och diskborst"vasen"... praktiskt och snyggt! Lyckliga du som har kommit till skott med väggorden, det har inte jag, får ta tag i det under hösten.
Kram!

2007-08-15 @ 20:29:13
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Ullen

ahhhh gud vilka fina bokstäver var finns dom? någon hemsida?

2007-08-15 @ 21:25:30
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: jama

Åhhhhhhhhhhhh vill oxå shoppa, vill oxå shoppa Cult. Men vet du, beställde oxå bokstäver därifrån men i dotterns namn. EN kompis köpte istället bokstäver på Panduro o m ålade de själv i sin dotters namn (men hennes dotter har ganska långt namn så hon blev lite snål sa hon) Men jag tänkte sno hennes idé o göra själv men har då tänkt köpa just "sov gott" o ha på en tavellist vid dotterns säng... Blir fint!
Tjing!

2007-08-15 @ 23:22:14
URL: http://jama.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0