Sista och första

Sista dagen av ledighet idag och sista sommardagen tror jag för just nu skiner solen utanför fönstret.
Imorgon börjar jobbtänket på allvar. En tanke som just nu inte känns något vidare lockande. Usch!

W har blivit riktigt sjuk nu. Tog tempen på henne igår kväll. Visade 38,2 vilket är en hel del feber då hon har 36,8-36,9 i feberfritt tillstånd. Detta innebär att hon missar terminens första ridlektion som är idag 17.45. Hennes grupp fick byta dag från tisdagar till torsdagar vilket inte passade oss alls men då fick hon va med i en annan, icke helt nybörjargrupp, som rider på måndagar 17.45 vilket är en toppendag eftersom jag alltid är ledig.
Men med hosta, snor och feber så blir det inget med det! Sörjande (var lika sugna båda två på att få komma iväg till ridskolan) får vi gå hemma och ta tag i lite städning istället.

Idag är den första dagen på mitt nya liv (undrar hur många gånger man har tänkt den tanken en måndag). Har hoppat på en utmaning hos Anna där vi nu är flera stycken som med några basic regler, inga nyheter för den som har försökt att bli av med kilon tidigare, ska försöka att komma närmare vår idealvikt. Att man är flera som gör det känns pushande och förhoppningsvis gör det lite svårare att falla för frestelser och bryta kämpandet alltför tidigt.
 
En tillbakaglimt på sommaren...

image452

image453

Bilder-Privata!


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Å vad trist att missa första ridlektionen!!!
Hos oss börjar det i morgon, det har också bytts dagar och grupper...
Vad bra att hitta "peppingkompisar". Måste hoppa in på sidan och titta jag också.
Herr Bayard deltog inte i gårdagens fotbollsfest förresten, han klippte gräs...
Jag har ju blivit intresserad sedan jag sprang på Svennis. *fnissar för mig själv*

2007-08-20 @ 11:40:08
URL: http://malinbayard.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0