Tre

Idag har jag fått bevis på att det som ploppar ur min mun har direktkontakt med min dotters öron och vid senare tillfälle ploppar ur hennes mun.
Kanske borde jag inte skojjat så friskt om pizzamannens femton minuterspizza, om farmors nyslingade hår eller om den där kvinnan på dagis, eller om...
Inser att det finns alltför många på listan som jag har snackat högt om. Frågan är bara om W har hört mig!

Dagens tre meningarna:
Vid tandborstningen imorse hostade W några gånger. Hon tar sig för munnen med handen, tittar på mig och säger: "Va inte för nära mig idag mamma för jag är nog lite sjuk".
Ja, jag har uppmanat min dotter att inte gosa tryne med sin äldre bror när han är igenkorkad av snor och hostar så lungorna nästan ligger på bordet.

Sizzybaren till L:s motorcykel ligger på en pall i hallen. 
"Mamma, pappa har skruvat av den och den ska sitta på motorcykeln för annars kan man trilla av när man kör och dö på vägen".
Man ska ha respekt för motorcykelåkning! Kanske var jag lite väl nervös inför premiärturen på den nya HD tillsammans med L. 

I bilen på väg till dagis imorse tar W upp sin rosalila mobiletelefon (köpt på Ica) ur ryggsäcken. 
"Nu måste du va tyst mamma, det ringer".
Hon säger hej och sitter sen tyst med telefonen tryckt mot örat. Säger hej då och då frågar jag vem det var som ringde.
"Det var inget viktigt, det var bara en försäljare som ville sälja något men vi behövde inga såna grejer".
När ska jag bli färdig med planerna på att spärra vårt nummer för dessa ettriga, kopiösa mängder, telefonförsäljare som varenda kväll på bästa sagostundstid ringer oss och vill skicka något som är helt gratis, men frakten tillkommer?!?

Nu kunde det ju varit värre och med det i bakhuvudet ska jag från och med nu försöka kontrollera mitt ordflöde.

image445

Bilder:Privata


Kommentera
Postat av: Lottis

Hihi, de för roliga, de små barnen ibland :-) Önskar jag skrev upp hälften av allt jag hör på jobbet om dagarna :-) Fast ibland önskar jag att jag hade hållit tyst, jag med... =/

2007-08-15 @ 21:19:17
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Ullen

syns det ingenting? näää. ok ibörjan såg jag bara själva siffran. Då va det massa ettor. 5 stycken. Det finns en kod för hur du skall ändra färgen. Det kan va så att det är vit färg mot vit bakgrund. Kolla i FAQ hur den koden är hittar du den inte så kan jag hjälpa dej att hitta den.

2007-08-15 @ 21:22:29
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Små grytor har också öron! *fniss*
Minns när V frågade en farbror om han visste vad MAMMA alltid sa om honom.
Snabbt sprang tusen tankar i huvudet om vad jag kunde ha hasplat ur mig... *hjälp*
Han skrattar och tänker väl samma sak.
Så berättar hon - Mamma säger att du alltid är så ROLIG!!!

2007-08-15 @ 22:17:31
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Annika

*fniss* Gosgumman... såååå kloka ord.. :)

2007-08-15 @ 22:46:20
Postat av: jama

Ha ha ha...barn e så jäkla charmiga! De gör inte som vi säger utan som vi gör heter det ju...fast då blir det ju i detta fall "som vi pratar". Ehhh..lät det rörigt? Jaja, de är små ekon helt enkelt! Man får verkligen tänka sig för vad man säger nu för tiden! Tjing!

2007-08-15 @ 23:26:59
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Pia

Jag känner igen mig precis mina två pojkar snappar också upp alla "grodor" man råkar häva ur sig.

2007-08-15 @ 23:37:48
URL: http://vitahuset.blogg.se
Postat av: tina

Härlig tjej du har!!! Ja,många saker ska man höra från sina barn som man själv är upphov till!!!Ja,här har det blivit nästan helt tyst från telefonförsäljare sen vi gick med i Nix..det är så skönt!! Kram!!

2007-08-15 @ 23:44:46
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag säjer bara: nixregistret...befrielsen.......

2007-08-16 @ 04:33:10
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Min största gryta har JÄTTESTORA öron så här har vi börjat prata engelska när vi avhandlar vissa ärenden. Nu börjar hon dock Åk 3 så snart fattar hon ju all engelska också. Då får vi problem (min man har läst franska och jag har läst tyska och sjörövarspråk och rabarerspråk kan man ju prata men inte förstå....)

2007-08-16 @ 07:37:32
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Idd

Vilken lite snygging :D

2007-08-18 @ 17:06:22
URL: http://praliner.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0