Underbart

Idag är det premiärdagen för Underbar och älskad av alla ... och på jobbet går det också bra.
Äntligen!
Ljuger om jag påstår något annat än att jag har sett framemot att se filmen efter att ha plöjjt igenom mitt, av Martina her self, signerade exemplar av boken med samma namn. Köpte boken på MammaPappaBarn mässan 2006 där Martina under en timmes tid delade med sig av beprövade bra och mindre bra erfarenheter på att hur man skulle få ihop sitt liv som arbetande, rolig, uppfostrande, konsekvent mamma och fru med en man som inte alltid drar åt samma håll utan att totalt kolapsa längs resans gång. Dessutom lindar hon in det hela på ett finurligt sätt som gör att man blir glad och skrattar.
Mer sånt åt folket!
Behöver jag säga att även hennes två andra utgivna böcker finns i bokhyllan...

Tyvärr så kommer jag inte att gå och se Underbar och älskad... idag för jag har fullt upp idag med att vara ensam mamma/bonusmamma (sambon är bortrest på jobb) med 50 kronor på lönekontot och ett hus som är i behov av storstädning. Men en annan dag när det är min tur att ha lite lyxig egentid då ska jag gå och se den.
Annars så släpps den på dvd i december och då kan ju alltid önska mig den i julklapp... 

Uttdrag från gårdagens chat på msn med Martina Haag.

Tina: Kommer det fler böcker om Isabella Eklöf??? Verkligen älskade boken och tycker den passar alla ung som gammal! Så tack för en underbar bok!
Martina Haag: Vad kul att du gillade den, ja det finns en risk att det blir fler böcker om Isabella, jag håller på och skriver på en ny bok nu och är på sidan 62.

Fabian: Hade du kul under inspelningen?
Martina Haag: Ja, det var bland det roligaste jag har gjort i hela mitt liv! Även när jag var tvungen att springa utomhus iförd små gymnmastiktossor igenom issörjiga pölar, eller som när jag var upphissad 19 (nitton) meter upp i luften fastspänd på ett litet galler, typ ett sånt där som man torkar av skorna på. (jag har höjdskräck redan när jag står på en stol och ska skruva i en glödlampa...

A-M: Har du aldrig ångrat din tatuering?
Martina Haag: Nej. Folk brukar fråga hur vågar du? Tänk om det tar slut mellan er.. Men det är ju större commitment att skaffa 4 barn med nån... Och i värsta fall får man väl kryssa över den och skriva Olle under eller Ellen?

Isa: Blev filmen som du trodde att den skulle bli?
Martina Haag: Ja, och jag har sett den 12 gånger och helt pinsamt sitter jag fortfarande och skrattar när jag ser den?
image465
Bild:msn.com

 



Kommentera
Postat av: Lottis

Skönt att du haft en bra dag....Lyssnade på Radio i morse....hörde en intervju med Martina...skulle vara spännande att se...

2007-08-24 @ 22:46:43
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Anna

Tack, det går bra. Jag har inte gått ner ett dugg på vågen men det känns bra ändå. Ikväll har jag sneglat på ostkrokspåsen ett antal gånger men jag sparar mig tll lördag - då ska jag unna mig något gott!
Rätt bra att någon håller koll på en så man inte fuskar =) Trevlig helg till dig med.

2007-08-24 @ 22:49:08
URL: http://mittlillabo.blogg.se
Postat av: Lisa

Vad härligt att höra att du mår bättre!

2007-08-25 @ 07:47:21
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: linda

Väntar också på en chans att få se den...
Jo bloggen som jag har kan vara väldigt knepig ibland, har hänt flera gånger att när man sitter och skriver inlägg så försvinner allt..
Inget att tacka för vet hur det är, har slutat röka 2 ggr, Drick mycket vattennär man känner suget, funkade på mig... hm lite i allfall kram och trevlig helg!

2007-08-25 @ 09:36:23
Postat av: Mariakoden

Den såg jag igår!! Fantastiskt kul!!
Var åxå på föreläsning med Martina (barnmässan) men var såå besviken, hon satt ner å läste direkt ur boken!!
Hon är ju så kul, hade varit roligare att höra henne berätta fritt....
Men se filmen!! Så bra!

2007-08-25 @ 12:06:44
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Så GLAD jag blir att höra att du är pigglin!!!
Sådana där föreläsningar där man känner igen sig och det blir "förlösande" skratt är så BRA!!!

2007-08-25 @ 22:01:57
URL: http://malinbayard.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0