2007

Sista dagen på året 2007.

Tillbakablickar och tankar på året som gått handlar mest om L:s och mitt beslut att flytta ihop igen som resulterade i ett hus på Melon Lane.
I mitten av januari har vi bott här ett år. Ett år med fokus på renovering, inredning och att leva fem i familjen igen.
Lilla W har blivit fyra år. Hennes starka vilja, bestämdhet och enorma kraft på att jämnt ha sista ordet har verkligen blommat ut och skapat flertalet intensiva konflikter framförallt mellan mig och henne.
Samtidigt har hon fått många nya och bra kompisar på det nya dagiset och utvecklats i sitt sätt att leka. 
Hon förstår turordning och kan låta andra bestämma under lekens gång vilket har varit svårt för henne förrut.
Intresset för bokstäver och siffror står i fokus och hon kan nu skriva flera namn själv.
Mer som har hänt under detta året är att W:s nalle Tarzan har bytt kön. Han är numera en flicka och varenda gång någon råkar säga "han" till honom så är W snabbt där och påpekar att det är en "hon".
Förkylningarna har hoppat runt på husets invånare. När en har blivit frisk är det nästas tur att snora och hosta och det känns som att vi har varit sjuka nästan hela året.
En storhet utanför husets väggar är att Ikea äntligen slog upp sina portar i Karlstad under 2007.
Hur många gånger jag har varit där sen den 29 augusti håller jag för mig själv för att inte sambon ska få ett sammanbrott.
Vägskälet som jag så sakta kommit fram till under hösten när det gäller mitt arbete har jag bara för någon vecka sen bestämt mig för vilken väg jag ska gå. Valet känns bra och jag tror att jag tog den mest passande vägen för mig just nu.
Under 2008 kommer jag mest största sannolikhet att stå inför ytterligare ett något liknande val och då kommer jag kanske att välja den andra vägen. 
Trots trötthet och förkylningar har jag under hösten och vintern verkligen fått behövande och överlevande energi genom vissa delar i mitt jobb. Att arbeta med musik och mötet med människor i olika åldrar med fokus på körsång är en oerhörd energigivande och stimulerande miljö.

Måste frammana lite energi nu till att dammsuga och sen ska jag och W rita en skattkarta som barnen ska ha när de går på skattletarjakt i kväll. 
Önskar er alla ett - 

image654

Text & Bild:Privat©




 



Kommentera
Postat av: Lottis

Det samma önskar jag dig och din familj....

Kram kRam

2007-12-31 @ 14:33:45
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Camilla

Ett Gott Slut och ett GOTT NYTT ÅR önskar jag er....

2007-12-31 @ 15:19:05
URL: http://camillos.blogg.se
Postat av: tinaminastina

Gott nytt år !!!
kramkram!/tina

2007-12-31 @ 16:00:42
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Hoppas ditt 2008 blir perfekt!
Vilken fin text(och ang Ikeabesök bör sambos inte veta så mkt om det! *s*)du skrivit och bild!

Nu är det lugna gatan här, har inte blivit så mkt gjort... :/ Därav blev middagen alldeles för sen! För om 3 timmar ska vi äta igen, hos grannarna. Hm... Förstår inte hur jag kan fylla mina dagar med att inte göra nåt och ändå inte får nåt gjort eller håller tider!!! Jaja.

Gott Nytt År!!!!

2007-12-31 @ 16:08:26
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: MO

Gott nytt årkramar från mig...

2007-12-31 @ 16:13:04
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Sus i Hus

Ha en ljuvlig nyårskväll. Gott nytt år! Kram S

2007-12-31 @ 16:28:58
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Låter som det varit ett rätt bra år, bortsett från förkylningarna då.:-) Gott nytt år! Kram

2007-12-31 @ 17:18:59
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Therese

GOTT NYTT ÅR!

2007-12-31 @ 18:05:59
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: Mija

GOTT NYTT ÅR DÅ!!!!
:)

2007-12-31 @ 18:31:35
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Lisa

Kram och med förhoppning om att du får ett underbart nytt år, vännen!

2007-12-31 @ 18:34:45
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Skönt att ha tagit beslut. Det brukar kännas mycket bättre då, även om man ändrar väg (igen) lite senare.
Allt gott önskar jag dig 2008!

2008-01-01 @ 14:15:45
Postat av: M i n d i

Vilken fin Gott Nytt År bild. :)
Jag kikar in för att önska dig ett jätte fint 2008!Så skoj att jag hittade din blogg under 2007 så jag har kunnat titta in här då och då och följa dina dagar.

Kram kram
M I N D I

2008-01-01 @ 14:28:37
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Annika

GOTT NYTT ÅR GUMMAN!!

*KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMAR I MASSOR*

2008-01-01 @ 15:40:17

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0