Dagen efter...

Ibland blir dagarna inte alltid som man tänkt sig.
Som en urladdning från gårkvällens hysterisk tidspressade luciaövning och sen konsert med bl.a tidningsbesök har jag idag stundtals haft en enorm huvudvärk.
Konserten gick bra. Allting kändes otroligt mycket bättre än förra året.
Det handlar mycket om det praktiska runt omkring. Det ska se snyggt ut, fungera smidigt under, mellan och med in och utgång när det är sex körer med samtidigt. Sen är det skillnad sedan min kollega och hennes två vuxenkörer började att delta i firandet. Är jobbigt att vara ensam om allt men ibland kan det vara lika svårt att vara två om man inte har samma tänk kring hur allt ska fungera och låta. Men nu gick det som sagt bra på samtliga punkter. 
Min vuxenkör sjöng bra. Från Minikören var hälften borta men de som var där var bra. Lilla A var helt bedårande som minilucia.
Mellankören var toppen och ungdomskören var det extra kul att få ha med då det var deras första luciakonsert (kören startade i september 07). Vår kontakt ökar mer och mer och det känns som att det kan bli en rolig och givande kör både för mig och dem. 

Med dagens huvudvärk har jag tvingats prioritera bort några av sakerna jag hade tänkt skulle bli fördiga inför morgonens kalas.

Hade t. ex sett framemot att få ge W den nya scrappade dörrskylten när hon fyller år men så blir det inte.
Kvällens planerade vinsoftning blev inte heller av. AK skulle ha kommit från Västerås ikväll men istället dyker hon upp imorgon.
Nu ska jag slörpa i mig den söta och mycket goda mjölkdrinken L bjöd mig på för en stund sen och sen blir det sängen i ett försök till en lång och sammanhängande natts sömn.
Har på känn att det kan bli ett tidigt uppvaknande imorgon. W har längtat sen i början av november efter morgondagen.
Att fylla fyra år är stort!

image627
W har själv arrangerat tomtarna (och dekorerat) som står på rad framför det Nonstop överfulla pepparkakshuset.

Text & Bild:Privat ©


Kommentera
Postat av: Therese

Vilken söt W, och guu va gott pepparkakshuset ser t! Vi ska också försöka oss på ett nån dag framöver tänkte vi.. :D

2007-12-15 @ 00:42:09
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: mia dh

Härligt söta bilder, ha en fin lördg:)

2007-12-15 @ 10:43:10
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Malinbayard

Vilket FINT pepparkakshus!
Allra finast är förstås pepparkaksgumman själv.
En gång kom vi på det geniala att ha en lampa i vårt. Doftade underbart juligt när huset blev lite varmt men tyvärr orkade det inte vara vackert julen ut för vi hade nog för stark lampa? Hur som helst föll taket lite hit och dit efter ett tag men det blev ju bara en stor charmfaktor. *fniss*

2007-12-15 @ 17:16:23
URL: http://malinbayard.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0