Julklappar på väg söderut

Idag har jag bränt 257 kronor på julklappar.
Inte så att jag har handlat julklappar för 257 kronor för det hade ju varit en struntsumma när det gäller mig och shopping utan det kostade mig 257 kronor att skicka julklapparna till mamma och pappa, W:s gammelmormor och W:s tre kusiner varav två är syskon så där blev paketet sänt till samma adress.
Med risk att få hela Svea rikes postpersonal (eller ska man säga Icapersonal nu förtiden?) på mig utbrister jag i småklagan och suckar över att det ska behöva kosta såpass mycket att få några ganska lätta julpaket (ja de var inte tunga men jag kan ju inte skriva vad det var i dem ifall någon kikar här) levererade inom Sveriges gränser.
Två tänkbara alternativ till nästa jul:
* Ska köpa julklapparna i september och skicka dem med mina föräldrar som brukar komma på värmländskt besök ungefär vid den tiden. Men då har inte W:s dagis haft besök av fotografen ännu (oooops, kan man ana vad det är i den ena klappen...) och säkert finns det en massa kul att shoppa i inredningsaffärerna just då som jag vill hellre vill spendera pengar på än julklappar innan ens löven fallit av träden.
* Ska bara köpa presentkort i julklapp. De kostar ju i stort sett ingenting att skicka. Men hur kul är det att öppna en tunn pappersbit med ännu en pappersbit i när man är fyra år!
Nåväl, vad är väl en bal på slottet...
Det är ju ett tag kvar tills nästa jul så jag kommer säkert på någon bra lösning.
Troligtvis, om jag känner mig själv rätt, står jag även nästa år på ica med mina kassar med julklappar, skriver adresser, trycker ner dem i vadderade påsar och slutar andas när det blir dax för att dra kortet och betala. 


Visar mina mycket enkelt juldekorerade "bladkvistar" från Mique som hänger i ena hörnan av matrummet. Vita filthjärtan även de från Mique.

image636 image637


Text & BIld:Privat©


 



Kommentera
Postat av: Maria

Visst är det dyrt med frakt.... men vad glada de kommer att bli när paketen anländer :)

Kram
Mia

2007-12-19 @ 20:40:23
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com/
Postat av: Therese

Wow vilka snygga gardiner! :D

2007-12-19 @ 21:32:57
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Det är ju så himla KUL att fixa post och även få "knölig" post!!!
Anar att du har rätt, att du kommer att köra på samma melodi nästa år också!!!
Jag brukar tänka så här över "korkade" kostnader: Äh, det är ju som några lotter utan vinst... *ologiskt tänkande kanske*

2007-12-20 @ 08:09:38
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: AKP

Ja visst var det verkligen en bra idé ?
Man får ju de satans katalogerna varje år och antingen blir den liggande på nåt dumt ställe och bara är ivägen eller så kastar man den direkt!
VERKLIGEN onödigt =)

2007-12-20 @ 09:25:35
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Anna

God Jul & Gott Nytt År. Jag tar lite bloggpaus nu men kommer inte kunna låta bli att kika in hos dig...

2007-12-20 @ 09:39:58
URL: http://mittlillabo.blogg.se
Postat av: Lotta

hittade hit fran annas sida, vad fint ni har det, har kikat in i alla dina hemma hos katergorier :-)

2008-04-16 @ 13:41:37
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0