Lördagen - i bilder

image641 image642
Det har varit otroligt vackert ute idag. Lagom kallt och med snö och frost överallt. Tyvärr så sägs det bli runt fem plus på julafton i Karlstad med omnejd så då lär trädens vackra beklädnad försvinna. 

 image644 image643
Lilla W luktade kiss i stjärten (enligt stora W) och måste genast badas. Jag hörde mamma W berätta för lilla W att hon ska bada varje dag från och med nu. *puh*...

image645 
Mumsiga tryffel för vuxna. Grädde, ljus och mörk choklad, smör, florsocker och päronkonjak blir otroligt gottigt tillsammans.
image646
Julpyssel tillsammans med storasyster. Överblivna grisar och pingviner målades i diverse kulörer.

image647 image648
image649 image650
Nu står den där, grön och grann i stugan. Våran Disneygran klädd i guld och rött.
Jag hade inte riktigt koll på hur stor den var då jag inte var med och köpte den så när jag fått dit den första ljusslingan och tände den såg det otroligt fjuttigt ut. Som tur var hade jag ytterligare en likadan ljusslinga hemma. Blev helt klart mycket bättre med två. Däremot så ser det lite fjuttigt ut när det gäller dekorationerna. Kanske får bli en liten tur imorgon efter jobbet trots allt. Hade bestämt mig för att jag inte skulla handla mer men några fler kulor gör väl inget... :D
På granbild nummer två ser ni det partiet på granen som W dekorerat. Fyra julgranssaker på i stort sett samma kvist! *ler*.
Grinchen är slut på kanal fem och det är sängdax för en mycket trött fyraåring.


Text & Bild:Privat©



 






 



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Vi har så lite plats för granen... *suck*
Jag skulle vilja ha en stor och pampig som får stå "luftigt".
vi brukar aldrig få i allt julpynt i granen, här finns i överflöd...

2007-12-22 @ 22:00:30
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Petra

har ni SNÖ??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
åh va härligt! =)

jättemysiga bilder du har tagit på din familj!

god jul!

2007-12-23 @ 10:04:18
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Nilla

God Jul! Ha en riktigt skön julhelg!

2007-12-23 @ 10:49:32
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Hanna

Härliga bilder!

Vill önska dig en GOD JUL & ETT GÅTT NYTT ÅR!

Kram!

2007-12-23 @ 11:51:44
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Ullen

Åh snö va mysigt! Hur får nu snö på innegranen?

2007-12-23 @ 12:22:24
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Anna

Jag tror alla fyraåringar klär en och samma gran, för vi har en tjej som gjort detsamma! Jag fick justera lite för annars hade nog granen tippat =)

2007-12-26 @ 17:10:14
URL: http://mittlillabo.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0