Summering den gångna storhelgen

Julen kom, trots regn, plusgrader och gröna gräsmattor som borde vara totalt omöjligt för tomten att dra släden på. Detta konstaterade W julaftonsmorgon när hon satt och tittade ut genom bilfönstret när vi var på väg hem efter några timmars jobb.
Hörde mig själv gå in i en djup och teknisk avancerad förklaring om slädar och dess förmåga att dras på asfalt och andra icke snöiga material.
Tydligen hade jag rätt för tomten kom, trots vårvädret, med julklappar till alla som varit snälla. Tyvärr så missade jag själv tomten pga jobb vilket från början kändes oerhört tungt men efter att ha proppat på L videokamera och digitalkamera, sagt till W att hälsa tomten från mig och sen väl börjat bege mig till jobbet så var det inte så farligt ändå.
Tomten var av holländsk ursprung i år då vi firade jul hos syster P:s före detta man. W hade varit något skeptisk på om det var den riktiga tomten för hon hade sett att han hade vanliga öron och det trodde hon inte att den riktiga tomten har.
Massor av julmat åts och glada människor i diverse åldrar minglade runt i den enorma lägenheten med stora fönster och högt i tak. Eftersom jag jobbade sist det var kalas där så hade jag inte sett deras nya hem. 
Gick omkring och njöt av den vackra lägenheten på 225 kvm med kakelugnar i hörnen och platsbyggda hyllor, skafferier och skåp lite här och var. Allt i fräscht ljusa och vita färger. Som grädde på moset kunde man njuta av Klarälven om kikade ut genom fönstrena.  
Frågade inte vad de hade i månadshyra men kan tänka mig en smått svindlande summa.

Efter julafton har väl allt varit ungefär som det brukar hemma hos oss. 
Vi har ätit massor av mat. Skinkan börjar ta slut och igår tog jag tabberas på min senapssill. Alladin och Paradischoklad, Rocky Road och tryffel smakar inte lika frestande som för en vecka sen.
Annandagens traditionella bjudning på lutfisk med massor av vit sås, potatis, ärter och bacon är avklarad.
Vi har slappat i tvsoffan och sett på flertalet filmer bl.a "Underbar och älskad av alla och på på jobbet går det också bra". 
Jag tyckte den var jättebra. De hade lyckats få med i stort sett alla de bästa delarna från boken och fått ihop dem passande till film. Men visst, boken är snäppet bättre.
Liknande uttalande kan jag inte göra om Arn då jag inte läst böckerna som filmen bygger på men jag tyckte filmen var mycket bra med enormt bra skådespelare. Såg filmen i fredags som en del i min julklapp till L. 
Ett dygn utan barn (W sov hos farmor och farfar) med god mat och dryck ute och sen bio vilket var supertrevligt även för mig.
Idag blir det till att förbereda inför morgondagens nyårsfirande. Handla och städa m.m.
Måste köpa Echinagaard idag då både L och E är superförkylda. W fick antibiotika i fredags morse efter en natt med ett jätteont öra. Doktorn sa att hon har vätska i mellanörat och i halva huvudet i stort sett. 
Själv känner jag mig åter igen förkyld men vill försöka undvika att få hostan och mildra de andra symptomen som L har haft med hjälp av Echinagaard, som jag för övrigt tror stenhårt på. 

God fortsättning på er...

image651

Text & Bild:Privat©







 


 
 



Kommentera
Postat av: mia dh

Krya på er och god fortsättning.

2007-12-30 @ 11:55:05
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Vad många som är förkylda nu......jag börjar undra om min förkylning egentligen är en allergi mot alla julblommor.....=(
Hoppas att ni kryar på er!! Inget kul att vara sjuka......=(
Gott nytt år på er!!!

2007-12-30 @ 12:16:04
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: MO

Lite synd att du missade tomten...men så glad o gullig dottern ser ut. Tycker du verkar ha haft en del förkylningar nu i höst, eller...så jobbigt att dras med sånt. Önskar dig o din familj ett riktigt gott nytt år, kramar

2007-12-30 @ 13:28:44
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Karin

Så söt hon är! Här är det också sjukstuga. Håller tummarna för imorgon. Handlingen och städningen är också avklarade här. Ha en skön kväll!

2007-12-30 @ 19:55:46
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Fina biler (som vanligt)!
När man har små barn borde man få vara ledig på julafton. Samtidigt så är det ju en annan stämning på jobbet också dessa dagar. Julen är ju verkligen höjdpunkten i kyrkan.
Min tös fick "Underbar..." i julklapp så nu har jag också sett den, tänkte på dig då. *ler* Minns ju att du skrev om den i höstas.

2007-12-30 @ 20:27:23
Postat av: Perlan

Passar på att kika in medans en liten stund fanns över..

~Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!~
♥ Stor kram till dig!! ♥

2007-12-30 @ 22:40:18
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Lisa

Vilken jättefin tjeja du har, så söt liten tunika! Er julafton ser ut att ha varit jättemysig. Och god fortsättning på det nya året!

2008-01-01 @ 15:40:11
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Nilla

Jättefina bilder! Vilken söt tjej du har!

2008-01-06 @ 12:55:05
URL: http://tankebubblor.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0