Trapptomtarna & jag

image625

Stämmer inte!
Snön lyser med sin frånvaro däremot så är det vitt på taken av frost och is. Helt plötsligt, utan förvarning (iallafall för oss som inte ser på väderprognos på tv) förändrades vädret under en natt. Från flera plusgrader och regn till minusgrader.
Sen är det så att jag är också vaken. Håller våra trapptomtar sällskap.

Jag borde verkligen sova med tanke på att vi ska vara på dagis 7.45 imorgon och då ska barnet vara ombytt, ha pepparkakskorgen i handen (gärna med pepparkakor i!) och fikakorgen ska va fullastad med the och lussekatter.
Men hur ska man kunna sova när huvudet är fullt av luciatåg, hur körerna ska stå, oro om barnkörerna och umgdomskören kommer att höras tillräckligt (kanske skulle jag försökt att fixa med mikrofonerna ändå men hur sjutton ska de då kunna gå och stå uppställda och synas. Körsångarna alltså, inte mikrofonerna). Kommer jag att kunna hålla ihop programmet, de som står längst bak kommer de att se när jag dirigerar och komma in på rätt ställen osv osv.
Dessutom maler det lite om helgens kalas också.
Handlingslista, tårtbakning, marshmallowsklubbor ska göras.
Den nya tvbänken står i vardagsrummet halvt monterad och vägrar att komma på plats. En repa mitt fram på en av lådorna och två saknade skruvar gör det omöjligt att slutföra projektet. Förhoppningsvis kommer både skruvar och lådframsida på fredag.
På fredag kommer antagligen också AK som jag träffar så ledsamt sällan.
Förstår dock inte i nuläget hur jag ska ha tid att sjunka ner i soffan och återuppleva gamla minnen tillsammans med henne och en flaska vin.
Men, vem vet. Om jag går och lägger mig nu så kanske trapptomtarna (det är ett under att de vill bo i vår orenoverade trapp) tar och fixar allt!

Ha en trevlig luciadag allesammans.

Gonatt.


Text & Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Kram på dig och ett varmt lycka till med allt.
Hur rörigt det än ibland kan verka så BRUKAR det ordna sig med allt, på något vis om man tar en sak i taget. *lätt för mig att säga*

2007-12-13 @ 08:26:41
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Mija

Du verkar, liksom jag, ha en hatkärlek till din orustade trapp.. ?? *skrattar*

2007-12-13 @ 10:10:33
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: susanne f

Hej
Hittade hit via husnr8,
Återvänder gärna hit flera gånger
//susanne

2007-12-13 @ 14:02:43
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/
Postat av: Petra

tack så jättemycket!
och vilken HIMLA mysig blogg du har! =)
blev sugen på att baka!! *gosh*

;-)

2007-12-13 @ 19:52:30
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: AKP

HÄR är de vinter kan ja lova!!
15grader kallt och massa snö!

2007-12-13 @ 21:57:42
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Anonym

Trevlig Lucia till dig med gumman! *kram*

Vilka fina trapptomtar... :)

Och du... försök varva ner... det ordnar sig...

Och fy för möbler där saker och ting fattas och är trasigt när man får hem det... :(

2007-12-13 @ 22:06:54
Postat av: Mariakoden

Tomten på bilden högst upp till höger var suuupersöt=)
Den i jeans alltså=)

2007-12-13 @ 22:55:25
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Bodil

hej. tack för kommentaren på min blogg. vilka fina hustomtar du har. nå hur har det gått? har de fixat allt åt dig? du tycks ha haft en hektisk dag idag med körer och allt. hoppas allt gick bra och att du hann njuta lite också. kramar kommer från Trosa.

2007-12-13 @ 23:51:34
URL: http://gladjeamnen.blogg.se
Postat av: tina

Fina trapptomtar...de ser ut att trivas=)!!! Gick allt bra på lucia? Det låter som det är fullt upp till helgen också..hoppas du får några lugna stunder iallafall!!!

Trevlig helg på dej! Kram/ tina=)

2007-12-14 @ 09:10:54
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Fina tomtar och mycket fint och gott i tidigare inlägg också! Hoppas allt gick bra med luciatåget och att stressen har lagt sig lite nu. Trevlig helg!

2007-12-14 @ 13:05:01
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh vilka fina tomtar! Trevlig helg, kramar Sandra

2007-12-14 @ 21:07:15
URL: http://tjohalia.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0