...Ernst - hans tanke är fin. Han skakar liv i en slaknad ruin...

Så var årets upplaga av Sommartorpet i rullning.
Självklart satt jag bänkad i soffan med alla mina sinnen vidöppna och ögon stora som tefat. Var t.o.m tvungen att knappa in textning på det eftersom W envisades med att jollra på om de söta små lammen som då och då florerade i bakgrunden.
Snabbtankar om avsnitt ett:
+
Häftigt, underbart och läcker idé att välja en lada (eller fd stall/sädesmagasin).
Jag blev totalt överväldigad av hans sprutmålarmaskin. En sån önskar jag mig om ca en månad när jag fyller 31!Konceptet lite mat (slörp för sill!), inredning, fin miljö och hantverkare som bara jobbar på friktionsfritt är en tipp topp blandning enligt mig.
-
För kort programtid.
Fel sändningstid! Ännu ett inredningsprogram som prompt ska visa klockan 20 dvs mitt i W:s läggning.
Lite för stora, yviga och lattjiga reaktioner på Mr Ernst. Blir lite (men bara lite) för mycket av det goda.

Några bilder på underbara W tagna när vi softade vid poolen tidigare idag.

     


... Han pular och pålar och se: han får opp 'et
Nu trallar han i sommartorpet
Han trallar på torp...





Kommentera
Postat av: amelie

söta bilder

2007-06-11 @ 22:00:21
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: Annika

Goa W :)

2007-06-12 @ 10:10:00
Postat av: Terese

Fina bilder!

2007-06-12 @ 10:26:48
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Lottis

Hon är så go, din tjeja :-) Jodu, myggbett är rätt hemska, för att syfta på min blogg...

2007-06-12 @ 11:11:46
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Thea

Hej
Söt liten W!
Jag såg också Sommartorpet igår (får ju spela in, för som du skriver, alltid precis i läggningstid..). Min man och jag sa också att det kändes lite som "mer Ernst än vanligt", att de spinner lite på hans sätt. Kanske bara som man tyckte jag vet inte.
Svar hos mig: maken sågade "bara" till virket så att de passade rund stenen, mer behövs inte göras.

2007-06-12 @ 11:12:33
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Jag är ju ingen tv-tittare direkt och tittar jag så är det för det är nåt M satt på... Följer bara DH *sluuuut, snyft* och Lost *också snart slut* så jag funderade snabbt vaaaad du pratade om! Men det har jag nåt minne av, nåt program där dom renoverade en å samma sak en hel omgång? Eller har jag fel? Förmodligen.
Herrejösses va det är VARMT. Kan inte låta bli å klaga, man är ju svensk. :)

2007-06-12 @ 13:35:59
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Malin väntar febrilt på att Herr Bayard börjar köra Ernst-stilen ute i våran ladugård nu då. *fnissar*

2007-06-12 @ 14:24:00
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lottis

Den fanns att köpa på Ica Kärnan......

2007-06-12 @ 15:24:50
Postat av: linda

vilken liten sötnos hon är din tjej!
Visst är fortfarande uppskärad från vagninsidenten, det är otrolig vad folk gör för att de ska komma först...
Hoppas ni har det bra i värmen, har ett kök som blir som erat, totalt omöjligt att vistas i för närvarande! Ta hand om dig!

2007-06-12 @ 18:39:07
Postat av: lmn

Ernst är kung! Ska bli jättekul o följa programmet i år igen :D

2007-06-12 @ 21:05:26
URL: http://lmn.nu

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0