Någon som vill va fodervärd?

Vid invigningen av den nya byrån med de underbara facken i för småsaker (slut på grejer överallt och irriterade frågor om vart allt är) så lyfte jag ner spegeln som hängde över den förra jyskbyrån, som inte längre får plats pga av den nya byrån, och ställde den dörren eftersom jag skulle ställa ut den i garaget en stund senare.
W han före och skulle spegla sig. Krsach så trillar spegeln ut genom dörren och går i tusen bitar på farstutrappen.
En förskräckt W börjar nästan gråta och ber om förlåtelse hur många gånger som helst. Jag lyfter upp henne och kollar så att hon inte fått något spegelsplitter på sig och hon skakar och är rädd att jag ska bli arg på henne.
Vi får förklara flera gånger att det inte gjorde något och att det var mitt fel som hade ställt spegeln så dumt.
Hon fick en lite skråma på ena handen. Hade likaså kunnat bli på hela henne då spegeln trillade framåt och om hon inte hållt balansen så hade hon trillat rakt på den.
Hur dum får man va som ställer en spegel i dörren!!
Sju års olycka väntar W och familjen. Då är hon tio och ett halvt. Någon som vill vara fodervärd åt ett barn?

Tyglådorna som jag köpte till Malmbyrån är toppen. De passar perfekt i lådorna och i en förpackning var det tre olika storlekar. Det största åroblemet nu är att bestämma vem som ska ha vilken låda och storlek. Ett nöjsamt bekymmer!

Fick tummen ur och drog till Blomsterlandet när W kollade på Bollibompa med farmor. Köpte blommor till den svarta smideshängkrukan och till hängamplarna i carporten. Var sugen på att köpa fler blommor till utekruokorna som står på baksidan men det får vänta ett tag till. Eller kanske tom till nästa sommar. Ska försök aatt ta det lite lugnt på blomlådeplanteringsfronten denna sommaren...

Ska krypa ner i min varma säng (uuhh vad varmt det är på vår ovanvåning nu) och få några timmars sömn. Imorgon är det kalas för E och G som gäller. Dessutom är det EFIT dag imorgon.

Sov gott!

             



Kommentera
Postat av: Alva

Jag hoppas att W slipper dom 7 årena av olycka ! Jag har också gjort något liknande men lyckan är med mig än !

2007-06-09 @ 01:00:02
URL: http://tonyalva.blogg.se
Postat av: sanna

Stackars liten himla tur att hon ej gjorde illa sig mer,,hoppas hon mår bätte nu...Verkligen härligt med fynd fast jag har tyvärr fått skavsår av skorna*suck*men det kanske har med min olycka o göra för jag hade sönder typ 7 speglar när jag var ca 14 år *ler*..ha det bäst i solen

2007-06-09 @ 10:20:57
URL: http://sanna29.babyblogg.se
Postat av: Lottis

Vilken himla tur att hon inte gjorde sig illa... Hm, kanske är du som får 7 år olycka, som ställde den där... ;-) Nä, jag bara skämtar. Tror inte ni blir "olyckliga" alls. Det där med byrån var riktigt smart, en grej att ta efter, tror jag :-) Ha en bra lördag! Kram

2007-06-09 @ 13:52:25
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Annika

Såna tyglådor har vi med köpt till en del av våra Malmbyråer... :) Jättesmidiga..
Skönt att W inte fick spegeln på sig iaf.. lilla gumsan...

2007-06-09 @ 22:16:19
Postat av: Anna

Tur att det gick så bra som det gick... Jag tror lyckan kommer att vara med er i allafall ;-)

2007-06-10 @ 14:41:19
URL: http://annaferm.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Lycka till om du tror det kommer va sådär fint och organiserat i lådorna längre än...tja...4 veckor!! *fnissar*
MEN, om du lyckas...tala om knepet!!!

2007-06-10 @ 20:26:16
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Anonym

*s* Hur går det med ordningen i hallbyrån?

;)

2007-11-16 @ 13:03:53

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0