Väldigt tidig morgon

Inatt var W sugen på att vara vaken lite grann.
Började med att hon kom upp och väckte oss med sin pyjamas i ena handen. Det hade kommit lite kiss i den. Antagligen hade hon gått på toa men inte hunnit dit tillräckligt fort. Trött som jag var så lyfte jag upp henne i sängen och sa att det inte gjorde något och att nu sover vi.
Hon somnade inte och inte jag heller. Jag kan verkligen inte sova tre i sängen och speciellt inte när en av oss hela tiden ligger och snurrar runt som en mask på en kolgrill.
Tillslut gav jag upp och gick ner med henne och sa att hon kunde ligga i sin säng och kolla på tv. Trodde att klockan var närmare sju så det var ju ändå dax att gå upp snart.
Kikar på ungsklockan och blir chockad när jag ser att klockan är fyra! (och då har hon legat hos oss en bra stund också).
Eftersom jag hade lovat henne filmvisning från sängen (eftersom jag trodde att hon var sju) så fick det bli det. Tänkte att hon skulle somna av utmattning efter en stund, det gör ju jag när jag går på bio... *fnys*.
Självklart går det inte att somna när man ser på Jasper Pingvin!
W är vaken non stop tills jag ska åka till jobbet strax före åtta.
När jag kommer hem från dagens första pass möter mig en snorig rödmosig jättetrött tjej.
För att inte tala om hur hon var efter att ha shoppat nya innedörarr och ätit på Mc Donalds två timmar senare.
Efter en powernap var allt lite lättare. När jag kom hem från konserten ikväll var hon inne hos grannen och lekte barnvakt till deras lilla son.
Försöker att tänka positivt när det gäller resan till Vimmerby på tisdag men orosmolnen finns där eftersom hon är lite tät i näsan och hostar lite. Det vore himlans tråkigt att behöva ställa in resan.

Så till något mycket trevligare. De nya innedörrarna är supernajs. Jag är verkligen jättenöjd med dem, de nya handtagen och resultatet de för med sig med att det blir ljusare överallt. Det enda som krånglade var att listen till badrummet var för hög så den tog L bort så får vi sätta dit en ny lägre.
Helt klart väl värt pengarna tycker jag.

Före...                              
image157 
Efter...
image159

Grannen kom förbi för en stund sen så nu har vi blivit bjudna på vår första grillkväll här på Melon Lane. Var lite svårt att hitta en kväll som passade i kommande vecka men tanken känns trevlig så jag hoppas att det blir av snart. Nu måste jag komma i säng. Morgondagens lista på things att göra är ganska lång.

Go natt!



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Hu vilken TIDIG morgon!!!
Ska jag trösta dig med att hon kan sova "hur länge som helst" när hon blir tonåring? *fnissar*
Å, vad LÄCKRA dörrar!!! Prata om skilland.
Jag förstår att du är helnöjd.

2007-06-04 @ 07:50:51
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: sanna

wow vilken skillnad,,riktigt snyggt blev det..

2007-06-04 @ 08:33:56
URL: http://sanna29.babyblogg.se
Postat av: Terese

Vad snyggt det blev med den nya dörren. Verkligen stor skillnad. Skulle också vilja byta ut några dörrar här hemma. Hoppas lilltjejen har sovit bättre inatt!

2007-06-04 @ 09:05:42
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Lottis

Verkligen najs med dörrarna....

2007-06-04 @ 09:37:52
Postat av: lmn

ja de var mig en tidig morgon det *s*
Blev ju så fräscht med den nya dörren ju!
Jo, vi kommer köpa och ta över J's släktgård i mina hemtrakter. Det står för tillfället uthyrt men tanken har växt och det känns bra o flytta hem. Så det blir totalrust, huset är förvisso fint men man vill ju ha det som man vill. Nya badrum m golvvärme, fixa en toa uppe, köket ska bli öppnare. Nya golv, tapeter, bygga altan o trädäck.
När det blir är en tidsfråga, de är ju jobb och lite kontrakt som ska lösas.

2007-06-04 @ 10:24:56
URL: http://lmn.nu
Postat av: Eldarelin

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2009-04-06 @ 10:00:32
URL: http://eldarelin.myblog.es

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0