Blanda inte!

Äntligen är jobbdagen över för idag och därmed också grovplaneringen för kommande höst. En ganska lugn dag vilket var bra efter min betydligt mindre lugna natt.
Kom i säng redan vid halv elva eftersom jag fortfarande känner mig trött efter att ha varit sjuk. Började hosta direkt och höll sen på med det till klockan två då jag efter att ha provat sitta upp i sängen och sova, sitta och ligga nere i soffan i vardagsrummet för att inte väcka hela huset, gå omkring, stå på toa och se på mig själv i den icke fräscha spegeln, mosa i mig en och en halv påse Vicks halstabletter och druckit nästan tio matskedar av W:s hostmedicin i ren panik över att jag inte kunde sluta hosta, bröt ihop och satt vid sängkanten och snyftade arg för att jag inte kunde sova och ledsen för att det var så synd om mig och för att jag varje sekund av detta vakna läge blev en hjärncell fattigare.
Somnade tydligen sittandes i sängen för jag vaknade klockan fem av att jag hostade så jag nästan kräktes och av att det gjorde enormt ont i magen. Resten av timmarna fram till klockan åtta kan sammanfattas så här: ät inte mer än en påse halstabletter och drick inte mer än två matskedar hostmedicin. Och om ni ändå är sugna på att göra det så gör det inte vid samma tillfälle! Vad är värre än att hosta varannan minut? Jo att dessutom också tillbringa morgonen på toaletten!

Var på ridskolan med W igår. Vet inte hur jag ska få henne att förstå att man inte kan rida samma häst varje gång. För henne finns bara Prinsen. Sen att han bor i samma box som Greven som han är pappa eller son till (kommer inte ihåg vilket det var) och som ser nästan exakt likadan ut spelar ingen roll för henne.
Jag försökte med allt när hon kröp upp i mitt knä och storgrät efter det att ridläraren hade sagt att hon inte fick rida Prinsen igår.
Hade fem konflikter på väg ut till stallet där jag tillslut sa att antingen så rider du Greven eller så åker vi hem. Men hem ville hon inte men när hon kom in i boxen och såg Prinsen kramade och pussade hon på honom, ignorerade Greven och grät igen för att hon inte ville rida honom.
Konstaterar att detta är ett problem som i kombination med den ganska sena ridtiden för sådana här små inte gör saken lättare.
Slutade med att hon red Greven och var jätteduktig och glad under ridturen. Prinsen var orolig, skrapade och la sig ner två gånger i början av ridpasset och sen beslutade de för att han skulle avbryta lektionen. Trodde att han fått kolik vilket jag med stor inlevelse förklarade för W och påade vad bra det var att hon inte fick honom idag!

Mot affären efter nya halstabletter!
 



Kommentera
Postat av: Anonym

Ska verkligen ta ditt råd på allvar...inte allt på en gång och i såfall i REKOMENDERADE doser...

KRAM

2007-03-15 @ 20:06:43
URL: http://charlotta.brohede.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0