Österlen eller en fransk lantväg

Så var det den första mars och vi har bott i melonherrgården i en hel månad minsann. Tiden går så himlans fort. Det finns fortfaran de kartonger som är ouppackade. Halvfulla med saker som jag inte vet om jag ska spara, vart det ska stå eller om jag ska slänga allt på tippen. Orken att plocka upp de där "icke-så-nödvändiga" grejerna som inte är disktäll, W:s Emil-dvd eller bakbunken infinner sig inte. Funderar på om det har med kombinationen jobba 100%, barn i trotsåldern som påstår att det är morgon klockan sex varje dag och att jag nu har stigit in i den ålderskategorin som benäms som 30+.
Förra veckan skyllde jag på mitt stundande Ikeabesök nrä det gällde dekorations och inredningsprylar men eftersom jag var på Ikea i tisdags kan jag ju inte skylla på det nu! Återkommer om jag kommer på en vettig förklaring...

På tal om Ikea... I LOVE IT! Släpade en full kundvagn samt en jättetavla (som enligt mig heter Österlen men det står något om en fransk lantväg på den medföljande lappen *fnys*) under armen genom snömodden till bussen i tisdags eftermiddag (hade även lyckats trycka ner några saker i K:s vagn). Fascinerande nog så när jag väl kommit hem med alla sakerna och packat upp dem och placerat ut dem på tänkta ställen så syns det knappt att jaghar  varit och shoppat. Är huset stort eller var det bara en dröm om den fulla kundvagnen?!!
Ska bli underbart när Ikea öppnar på Bergvik så jag slipper dra runt på tunga vagnar...

Idag lämnade L på dagis. Efter en timme var det dax att gå ifrån och lämna en gråtandes W ensam med de andra små grytnissarna. Nu hard et snart gått en vecka av inskloningen och visst funkar det men det märks också att hon är äldre nu och ifrågasätter och funderar mer på både detta med dagis, lämning icg de nya kompisarna. Kul är dock att grytet är en avdelning för döva och hörselskadade. Tre (tror jag) av barnen har nedsatt hörsel så fröknarna tecknar mycket och det barn som är värd för lunchen både berättar och teckan, allt efter sin egen förmåga, vad som ska serveras. W kan redan teckna katt, majs, hund och pytt i panna *garvar*.

Nu stundar jobb här...


Kommentera
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

Shoppa är skoj! :) Vore roligt att se kort från melonherrgården.. :) heter den så eller har du/ni döpt den till det?

Skönt att det går rätt bra för W på hennes inskolning.

*kraaaam*

2007-03-01 @ 18:50:46
Postat av: Anonym

Rätt vad det är så kommer inte bara Wilma att vara en baddare på teckenspråk utan även hennes föräldrar!!! *gratis utbildning*

2007-03-01 @ 20:59:33
Postat av: Malinbayard

Rätt vad det är så kommer inte bara Wilma att vara en baddare på teckenspråk utan även hennes föräldrar!!! *gratis utbildning*

2007-03-01 @ 20:59:54
Postat av: Anonym

Rätt vad det är så kommer inte bara Wilma att vara en baddare på teckenspråk utan även hennes föräldrar!!! *gratis utbildning*

2007-03-01 @ 21:02:24
Postat av: Lottis

Missade IKEA..vill verkligen dit..kasnke ta en ur en annan dag....*ler*

2007-03-07 @ 10:33:15
URL: http://charlotta.brohede.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0