Gardintyg från Village

Kom inte ifrån jobbet så tidigt som jag trodde att jag skulle.
Hade visst en pianoelev klockan 15. Men hon är så kul så det gjorde inget.
Eftersom jag kom iväg senare så hann jag bara med att gå i en affär innan dagis. Blev ett snabbesök på Village där jag hittade ett superfint tyg som perfekt gardinen på lilla toaletten. Får se om jag orkar sy den ikväll.

Har gjort färdigt kortet till kusinen som gifter sig på lördag. Tyvärr kan vi inte närvara. Det långa resavståndet och att jag jobbar massor på söndag (måste öva pianoackompanjemang) gör det omöjligt vilket känns tråkigt.
Blev iaf ett kort som jag ska skicka imorgon. Testade att göra ett kort utan att använda någon stämpel och utan att dekorera det så mycket. Jag vill ju helst smälla in så många dekorationer som möjligt. Inte för att det blir bättre utan det är någon grej jag har inbankat i bakhuvudet. Är svårt att tänka "renare" för mig vilket jag borde öva på.
Innuti kortet tryckte jag upp texten på "Kärleken kommer, kärleken går...". Kopierade upp den på oh och satte den på en rosa matta med några svagt bruna QK swirlar runt. Har aldrig testat det där med oh och är inte säker på att jag satte fast ohfilmen på bästa sätt. Vad bör man använda sig av när man ska sätta fast ohfilm??

Ska försöka frambringa energi att arra bokhyllorna i vardagsrummet nu. Grejerna som var i Jyskhyllan står fortfarande på golvet.

Bröllopskort


Foton från gårdagens ridlektion på Emmy
  



Kommentera
Postat av: Tiagirl

Helgens väder var helt otroligt varmt och skönt. Var 25 grader i skuggan och som en bastu verkligen!!!!
Sån skillnad mot nu...så jävla grått, trist och tråkigt...är så tjurig, vrång och trött så jag vet inte vad. :(

2007-05-30 @ 21:05:17
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Helene

Hej! Såg att du kikat in hos mig på http://www.helenesfavoriter.com Vad skoj att du skrev en rad så jag kan titta tillbaka! Vad duktig du är, du har gjort massor med fina saker!!!
Ha det gott!

2007-05-31 @ 20:13:06
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com
Postat av: Tiagirl

Hej och hå! Vart har DU tagit vägen åt nu då? :)

2007-06-01 @ 07:32:16
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: linda

hallå där, träffen gick bra, håller med i bland kan det vara skönt med andra i liknande situatiner.
Du gör så himla fina saker, måste jag säga :-), skulle också vilja göra sådant till Siribebisen! Hoppas ni får en fin helg!

2007-06-02 @ 09:48:10

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0