Måndag = jag & W

Har precis avnjutit måndagsfrukost med W. Måndagar är ju vår lediga dag då bara vi (oftast) är hemma.
Måndagsmorgonen ser ungefär alltid likadan ut, dvs jag vaknar av att kalla fötter kryper ner i min säng, armar slingrar sig runt min hals och ordet mamma, hörs lite halvgnälligt.  
Under frukosten sitter vi vid köksbordet och W pratar om det mesta mest hela tiden. 
Idag har hon lagt stor energi vid om huruvida jag har har sovit gott inatt eller inte. Om jag drömt och om det var om henne. Sen har hon sagt förlåt till de flesta av våra grejer i köket. Har ingen aning om varför.

Igår när hon skulle sova så stod jag vid sängen och sjöng för henne. Hon vill alltid att man ska klia samtidigt som man sjunger en liten stund efter gonattsagan. Sista tiden har hon velat att jag ska sjunga om när hon låg i magen och kom ut (!) så jag har improviserat en massa ord och sånger och hon har legat och lyssnat och varit nöjd. Igår gjorde jag likadant då vänder hon sig mot mig och säger med lugn lite uppgiven röst "mamma, du kan väl sjunga en annan sång". Jag bärjade garva. Ibland är det helt otroligt vilka saker son ploppar ur hennes mun. Borde skriva ner dem!

Idag regnar det som sjutton. Skittrist! Jag hade tänkt ta med mig W och M (vi underbara måndagslediga m'nniskor) och åka till Önnerud och köpa blommor. Orkar inte göra det idag. Har dessutom vaknat och hostat två gånger inatt och har redan snutit mig fem gånger idag. Får skylla mig sjäv eftersom jag har sovit alldeles för lite i veckan som gått.
Blir inte bättre av att jag igår vid läggdax "fastnade" i klädkammaren och pysslade till halv ett istället för att gå och lägga mig när jag somnat vid Bollibompa någon timme tidigare. Suckar djupt åt mig själv. Fast nu är mitt andra minialbum, som jag ska ha på jobbet, klart:)

Får se vad vi gör av dagen. Ska jobba (ja tvi, på en måndag) ikväll så det känns som att mina timmar äro räknade.

Hepp!



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Räcker upp handen - en måndagsledig person till!

2007-05-28 @ 12:17:20
Postat av: Annelie

Tycker det är en god idé att skriva ner det lilltjejen säger.Man tror man ska
komma ihåg, men man glömmer allt för fort.Ha en trevlig kväll!

2007-05-28 @ 18:20:11
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Lottis

Nej, nej inte bli sjuk... håller tummarna för att du ska vara kry
:)

2007-05-28 @ 19:27:51
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lottis

Skönt med ledig måndag. Jag är ledig varannan fredag, eller rättare sagt, jag ska vara ledig så, men det händer sällan... Angående inlägget i min blogg, så har han inte adressen dit. Alltså, vet han inte vad jag skriver och så ska det förbli... den får vara mitt andningshål... Ha en bra kväll! Kram

2007-05-28 @ 19:46:48
URL: http://charlotte77s.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0