Så underbart fin

Kan inte låta bli att förundras över den lilla människan som sitter på en Ikeapall i duschen, frågar om hon kan lägga duschslangen på golvet, och sen tar sin Nalle Puhtvål och börjar tvåla in sina fötter. Hon tar extra noga vid stortån och lilltån (favorittår) och fortsätter sen och tvåla in sina ben, mage och den del som hon kallar framstjärten (vad sjutton ska man använda för ord? hörde snippa på radion för ett tag sen, tror egentligen inte att det är någon idé att jag ens funderar på det för W verkar har bestämt sig för att det heter framstjärt, det är det ordet som hon använder nästan dagligen så då får det väl heta det då).
Hon drar upp benen mot kroppen och medan hon tvålar pratar hon glatt med mig. Så fin och perfekt denna lilla människa är. Jag kunde ha suttit där på toastolen och bara tittat på henne hur länge som helst men verkligenheten med varmvatten som tar slut avbröt det hela.
Insmord med den feta receptkrämen (j**** eksem), nykammad och med nytvättad Nalle Puhpyjamas fick hon tillåtelse att se en liten stund på en av favoriterna, Kalle och chokladfabriken.

Själv ska jag hänga tvätten som strax är färdig och diska upp grytorna innan det är dax för Roomservice *me like*.

  
Lite foton från gårdagens uteritt på Henna och besöket hemma hos Ella.
W har fått jättebra balans och travade igår tre längre pass i skogen. Hon håller bara i tyglarna och kan nu samla ihop dem och bryta av till skritt när ridfröken säger till *stolt mamma*.




Kommentera
Postat av: lmn

va duktig hon är lilla W, ser van ut på hästryggen också!

2007-05-16 @ 22:32:05
Postat av: Anonym

Duktig liten tjeja... :)

2007-05-17 @ 18:25:09
Postat av: Tiagirl

Va duktig hon är på att rida!! Här har det inte blivit nåt alls, Britta som vi brukar låna har haft fång och nu är hon jättetjock med gissningsvis föl i magen så jag vet inte hru dom tänkt sig med henne.
Ang framsidan på mittendelen på kroppen så vet i fasen vad man ska säga. Nova säger höna!!! Jag vet INTE vem som lärt henne det!! Tycker det låter jättefånigt!! *s* Med stora Sofia vet jag inte, pratar väl inte så mkt om det öht, kan inte minnas att hon direkt kallat det för nåt... NU pratar vi inte om sånt alls! *asg* Mer än jag som blir helhispig när hon vill att jag ska boka tid på UM och sånt. *vill INTE bli mormor än*

2007-05-25 @ 09:06:36
URL: http://tiagirl.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0