Utan täcke i Mockfjärd

Hemma igen efter en snabbvisit i Dalarna.
Höll på att inte komma fram till Borlänge där Anna skulle hämta mig. Var tågbyte i Hallsberg. Överst på tavlan stod det Örebro och när sen tåget kom så var det inte samma tågnummer på det som det stod på min biljett. När de flesta gått på så fick jag för mig att jag kanske skulle fråga iaf. Självklart var det tåget till Borlänge (typ det enda som gick den dagen) och jag hann precis komma på tåget så körde det!
Tillbringade tre sköna och avkopplande timmar med Nisse Landgren och Rigmor Gustafsson. Tyvärr inte irl...
Väl framme gick jag av på fel sida men efter en stund så satt jag äntligen i den vita Opeln på väg till den stora staden Mockfjärd.
En snabbsummering av dygnet tillsammans med Anna i byarna runt västerdalälven (hette den så??):
Alla låter så speciellt (mkt svårt att förklara dialekten) men efter att ha tillbringat tid på både Konsum och Ica så snurrade det i huvudet av hur alla pratade. Själv gick jag runt och bräkte den enda repliken jag själv tyckte att jag kunde på på daladialekt "jag såg Gunde Svan på NK" ur Masjävlar. Mumlade den mest om jag ska va ärlig.
Då har jag ju ändå varit tillsammans med en dalmas i flera år som Anna så gärna påpekade under min visit. Flera gånger!
Jag borde ha lagt mig mycket tidigare än jag gjorde då jag skyller min trötthet (!) på att jag inte hittade lysknappen till toaletten utan smekte alla väggar som fanns och trasslade in mig i diverse saker som halsband m.m., att jag två gånger i rad lyckades riva ner toalettrullshållaren (men hallå mamma dalkulla hade redan haft sönder den) med dunder och brak.
Värdinnan i huset va sisådär, jag frös på natten och jag fick på ett fint sätt (dvs bjuda mig själv) försöka bli bjuden på kaffe efter maten. Fast med tanke på att jag rev ner en ikeaklocka som gick i tusen bitar (jag skulle bara ställa visarna rätt, att den sen rasar i golvet och att alla delar sprids i rummets alla hörn kunde ju inte jag hjälpa...) så kanske jag förtjänade att frysa lite...

På söndagmorgonen kastade vi oss iväg (jag trött) för att skära gurka och koka kaffe innan min kör dök upp.
Hade en toppen körresa med kören hela söndagen som präglades av morgonens uppsjungning som gick mycket bra.
Vi åt buffé på Fänforsens värdshus, besökte Sågboa och någon glaskonstnär i Vansbro, tittade på minneslunden och besökte kyrkan i Säfsnäs. I Säfsnäs åt vi även en supergod macka med kaffe på anläggningen Säffsen (tror jag att den hette).
Tack för ett trevligt besök Anna!
Synd att du som längst kan tänka dig att flytta till grannbyn och inte hit igen...
När vi hade lämnat Fänforsen hörde jag hur det funderades halvhögt om huruvida du lever ensam i ditt hus m.m. Tog dock ända tills vi var hemma och la ur noter innan de vågade fråga mig om hur det stod till med den saken...  Kommer inte ihåg vad jag svarade... *s*

Nu ska jag försöka att ta itu med detta smutsiga huset innan jag och W ska till doktor Tom och visa upp vårt otäcka eksem.

Annas Norpan


Kommentera
Postat av: lmn

Jaha! Då har du inte varit många mil ifrån mig då när du var i Dalarna *s*

2007-05-21 @ 12:26:11
Postat av: Anna

Låter som du har haft det trevlig, med diverse nedrivna saker dock ;)
Nej jag har inte ätit på nått uteställe i Karlstad, Endast hemma i köket och samma saker som min syster men hon har dock klarat sig fint. Orättvist!!

2007-05-21 @ 19:10:13
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: mia dh

Det är mysigt i Dalarna, firade ofta midsommar där som liten hos släktingar, alldeles underbart. Ha det gott...

2007-05-21 @ 20:23:39
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Lottis

Hej! Tack för kommentaren! Kunde inte sagt det bättre själv; jag vill ha mer och mer och oftare :-) Japp, det var Mamma Mia vi såg. Har haft den på önskelistan hur länge som helst. Jag VILL se den igen! Kram på dig!

2007-05-21 @ 21:48:06
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Åsa

Hejsan hoppsan! Kul att kika på din blogg. Vad stor och söt W har blivit, ja söt har hon ju jämt varit såklart! Vore jätteskoj att höras lite mer. Kram!

2007-05-21 @ 22:56:22
URL: http://sajbermamma.net
Postat av: sanna

Skojig tripp du haft :) lite tråkigt med klockan men som sagt lite svinn får man räkna med :)
Vi bor i ett (hyres)radhus just nu,,skulle vilja ha ett hus med riktig tomt skulle vara så skönt för Chili(hunden) barnen och katterna med...Har aldrig vart intresserad förr men jag håller väl på att bli vuxen jag med *s*..

2007-05-22 @ 13:48:36
URL: http://sanna29.babyblogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0