Vab

Hemma och vabbar på förmiddagen idag. W har haft hård otäck hosta inatt. Hon började bli förkyld i måndags och jag hoppades att det inte skulle bli något mer av det men med henne är det få gånger som en förkylning bara stannar vid att va snorig.
Jag har varit uppe flera gånger inatt och stoppat om W och sen har jag haft svårt att somna om. Fick ont i magen och har legat och lyssnat efter hennes hostningar så nån vidare sömn har det inte blivit inatt.
W har iaf ingen feber än och är pratglad och har aptit. Hon sitter mitt emot mig vid köksbordet nu och dricker the. "Det är bra att dricka the när man är förkyld" säger hon och ler mot mig.
Har ringt vårdcentralen men vår familjeläkare har ine telefontid förrän klockan tio. Ska ringa då och försöka att få en tid och få utskrivet Mollipect för hostan och cortison för allt eksem vi har. Både mitt och W:s eksem har blivit sämre på sista tiden.

W ville prova att skriva lite. Hon är ganska säker på vilka bokstäver som ingår i hennes eget namn. Bokstaven "dubbelw" älskar hon.
W:s ord: WILMA MNVCXZAQ1234BNWMJKLÖPO98AVBNHGDBNBBBMKJHBNXBBBBBMW
Jag frågade vad det stod. "Wilma och ett långt ord ser du väl".
Så klart!

Igår när vi kom till ridskolan så var det inte ridning på schemat utan körning. W tyckte det var jättespännande när fröken sa att de skulle få köra vagn idag. Barnen delades in i två grupper med tre barn i varje, som var så många som fick plats i vagnen samtidigt. De fick köra varsin gång runt paddocken och två barn fick dessutom köra till och från paddocken. W fick köra dit. Hon var jättesäker med tömmarna och förstod snabbt att tömmar är som ett par långa tyglar och både svängde och manade på Nelly med dem samtidigt som hon sken med hela ansiktet.
På varvet i paddocken fick de dessutom trava och då hörde man jubel från bortre änden av de tre små barnen som satt i vagnen. Var verkligen en omytckt stund.

På kvällen åkte jag till S som skulle slinga min fruktansvärda utväxt. Det var ju inte så länge sen som jag slingade mig men då tog det inte så bra på själva utväxten men denna gången blev det bättre.
S är jätteduktig på allt som har med hår att göra men så har hon ju också gått ett år på frisör.
Tyvärr så blev det inte så mycket tittande på DH:( Var svårt att hänga med i handlingen närman knappt hörde för att huvudet var instoppat i plast ena stunden och den andra låg jag med huvudet i duschkabinen.
Men det går ju i repris på söndag (tror jag). Det får jag INTE missa.
Nån som såg avsnittet? Var det bra?

Nu ska vi plocka ur diskmaskinen här.
Ett sista ord från W bara:
UMNNNNNNWWWWWFZAQTWQQW  WGWGGWGGWGGJJJJUUYYYQYHHHHUUUULL som betyder Wilma!

  

... och så här blidde slingningen (ser ut som en ko på bilderna) ...
 






Kommentera
Postat av: Annika

Snyggt hår.. minen jaa.. mindre snygg kanske..*fniss*...

2007-05-09 @ 10:45:15
Postat av: Therese

"Wilma och ett långt ord ser du väl"


Haha...Klockrent!!!! :-D

2007-05-09 @ 11:44:14
URL: http://mammathezz.spaces.live.com
Postat av: Hermanneli

Great site, keep up the great work

2009-01-12 @ 13:55:48
URL: http://hermanneli.3steps.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0