30 november

image613
Sista dagen i november månad.
Imorgon stundar den första adventshelgen.
Morgondagen är oerhört efterlängtad hemma hos oss. Äntligen ska man börja räkna dagarna.
Lucka för lucka ska öppnas, chokladen i chokladkalendern får börja ätas och adventsljuset med siffror ska tändas. Först ska vi, som W i stort sett har påpekat varje dag i november, räkna till femton.
När lucka femton öppnas blir det fyraårskalas hemma hos oss.
Det är bra att fylla år i december för då hjälper julkalendern till att hålla koll på dagarna...

Ikväll ska julstjärnor, adventsljusstakar och de nya gardinerna till köket fram. Ska bli underbart med julstämning i huset. För inte känns det som att julen närmar sig om man kikar ut genom fönstret! Grått och regnigt är det.
Fast det gör inget för jag kommer inte att ha tid att sitta och hänga vid fönstret på hela helgen.
Text och bild tillhör:hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Tiagirl

Så lagom roligt dock när man ska fylla femton...eller arton...eller tjugo! *s*
Då är föräldrar inte så poppis! Inte mina iaf! Får vara tacksam att jag inte kom ut på julafton iaf!

Söt tomteluva! :)

2007-11-30 @ 12:31:19
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Lottis

Nej, nån julstämning är rätt svårt att uppbringa. Det är blött, regnigt och kladdigt. Har i alla fall "julat" inne, dock inte plockat fram några tomtar än, men allt det andra är framme...
Näpp, nu är det nog bara att ta tag i toastädningen. Resten av lägenheten fixade jag till igår...
Ha en bra fredag! Kram kram

2007-11-30 @ 13:25:59
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Tiagirl har rätt... *suckar*
Jag har ju fått lite "klagomål" där hemma från en viss person att det inte alls är kul att fylla år så sent på året men jag skyller i från mej; "Du kunde ha valt att komma någon annan gång om det inte passade!" *fniss*
På lucka 1 är det kalas hos oss. :)
Ha en trevlig helg med all vacker musik du får höra.
Jag och sonen går på adventsgudstjänsten på söndag kväll. Kantortjänsten är ju ledig hos oss är (åtminstone VAR!) ledig hos oss kom jag på. Hus finns det ju också lediga menar jag...

2007-11-30 @ 14:38:58
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Liza

Härlig bild! Nog förstår jag om W längtar till födelsedagen - inte länge kvar nu! Härligt med julpyntandet!
KRAM!

2007-11-30 @ 22:19:13
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: MO

Jaha ni har kalas mitt i all julstök....ja vad ska man göra. Såklart bra som du säger, hon kan hålla koll på dagarna med kalendern, smart...ha de så mysigt, kram

2007-12-01 @ 13:13:14
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: M i n d i

Vilken söt liten tomtenissa. :)

Vilken otroligt fin dörrskylt du har gjort... så duktig och pysslig du är. :) *vill osså kunna ju*

Hoppas att allt är bra med dig?

Stor kram
M I N D I

2007-12-01 @ 15:36:44
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Scaniatjejen

Vilken härlig bild! Adventstiden är för mig det enda positiva kvar med vintern. Sen man blev chaufför har snön förlorat en hel del av sin tjusning. Men julstämningen blev på topp nu när jag kollade runt lite hos dig. Fin dörrskylt och massor med smaskiga saker. *suktar efter ett fat med knäck* :-) Ha en skön första advent!

2007-12-01 @ 16:03:01
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Helen

Vilken söt liten nisse o så mysigt det låter, det är några år sedan mina barn var så små.

2007-12-02 @ 15:14:03
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Remystella

Lots of great info, keep up the good work!

2010-02-26 @ 07:47:57
URL: http://remystella.3steps.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0