Diverse storlekar på diverse kort

Några kort från den senaste tidens skapande uppe i klädkammaren.
Gör inte kort så ofta nuförtiden.
Efter att ha testat att göra min första layout så erkänner jag, villigt, att jag är totalt fast i detta läckra sätt att förstärka ett foto och skapa minnen som hamnar i albumet.
Dock är det ju så att folk fortsätter att fylla år och fars dag återkommer år från år så några kort har jag ändå gjort.
Brukar göra kort i 15x15 cm format men just dessa är i olika storlekar och format.


image583
image584



image586 image587

image588 image589

I fredags hade vi pysselkväll hemma hos LB och jag tog mig an årets julkort. 
Var sisådär nöjd med resultatet på det första kortet som jag tillslut bestämde mig för att göra efter.
Jag har, som jag säkert nämnt tidigare, svårt för att göra rena, enkla och tydliga kort. Vill gärna dekorera i massor vilket är ohållbart när jag ska producera nästan 30 kort av samma modell.
Önskar att jag hade öga och tänk för det där med snygga kort utan att i småpanik plottra dit en massa blommor, brads och swirlar bara för att en yta lyser tom.
Väntar lite med att ladda upp julkortet här.
Kan ju va trevligt att få det hem i postlådan först:)


Text och bilder tillhör: hilajns.blogg.se!


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Bara NJUTER av allt det fina!!!

2007-11-12 @ 15:09:24
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Du är ju inte klok!!! Dina kort ÄR supersnygga!!!! Jag behöver inte köpa en enda tidning egentligen för att få inspiration för det räcker att jag letar upp dina kort och lo:s för att inspirera mig!!!!!
Du gör helt vansinnigt vackra "saker"!!!!!!!!
Men det är klart, vänder man det så så är det kanske lite jobbigt att göra 30 personliga julkort! *s*

Har en synnerligen mager julkortslista. *suck* Halva släkten är död och den andra skickar inte julkort...liiite så är det att jag skickar inte till dom som inte hör av sig det minsta. När man gjort det i många år utan ens ett tack så slutar man ju tillslut. Blir mest till vänner.

2007-11-13 @ 08:07:42
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Nina

Var köpte du ugglestämpeln? Vill ha!

2007-11-14 @ 15:24:23
URL: http://www.kuldsaar.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0