Eufori

Igårkväll, mitt under Bollibompa, föll de första snöflingorna (för någon dag sen kom det snöblandat regn som upplöstes när det nådde marken) över Melon Lane.
Det vita pudret föll och föll och skapade ett tunt täcke på vägen.
W blev obeskrivligt lycklig när hon kikade mot lyktstolpen genom köksfönstret och såg hur snöade.
"Det snöar, kan vi inte gå ut".
Självklart var vi tvungna att ta på oss och gå ut en liten stund. Samlade ihop snö från vägen med handen och gjorde snöbollar som vi kastade på varandra.
W var mycket lycklig över allt vitt och konstaterade flera gånger att nu fyller hon snart år och att tomten snart kommer.
Snö betyder december månad och december månad innehåller både födelesdagskalas och julafton.
Vad hon längtar!

Nu ska jag mumsa i mig två panodil och softa en stund framför tv:n. Var öm i kroppen inatt och sov oroligt. När jag kom hem från jobbet i förmiddags hade jag feber:(   

image581

Text och bilder tillhör:hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Annika

Fyyyyyyyyyyy för feber... och snö..
Tur man bor i södern.. så man slipper det mesta av snön...

*kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam*

2007-11-11 @ 21:24:31
Postat av: AKP

hehe va söt hon är!!
Tänk att dom blir så lyckliga av snö =))

2007-11-11 @ 21:33:13
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: AKP

Ja alltså..
När det gäller de jag skrev om, att jag sällan får kommentarer när jag skriver om min sorg.
Faktiskt..skulle jag tom. bli "Glad" över bara ett "HEJ" eller en "KRAM" bara liksom något..
Jag vet inte riktigt varför, men, som du också skriver .. "det mest enkla och fatala orden spelar mer roll än någonsin..."
Det ligger faktiskt mycket i det!!

2007-11-11 @ 21:37:09
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Härligt med snö! Här kommer det lite flingor här å var... Inget riktigt tyvärr.

Har inte fått korten än, borde ha dom idag. För julkortet alltså. Jag hade inte tänkt göra mina likadana? Om jag KAN göra ens...tycker det är skitsvårt att göra kort. Dom få jag gjort är ju bedrövliga. *suck* Men men, det är tanken som räknas! :)

2007-11-12 @ 09:32:56
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Visst ÄR det något MAGISKT med den första snön!!!
Hos oss kändes det som vi haft snö "länge" nu, fredag, lördag, söndag och så fortsätter det snöa lite i dag. *wow*
Men huj vad jag är rädd för halkan... Annars lyser det upp så fint så. :)
December ÄR en härlig månad!

2007-11-12 @ 10:09:09
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Mija

Barnen ÄLSKAR ju snön. Klart man måste ut och smaka på snön som faller från himlen ;)

2007-11-12 @ 10:59:10
URL: http://mammamija.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0