Knäck

image611


Man får göra sitt bästa för att bjuda in väntans månad till huset när livet utanför fönstret består av grå himmel, snöblandat regn och saltbilens dundrande.
Jag och W provade åter igen ett recept ur det senaste numret av Föräldrar och barn. Inte heller den här gången stämde koktiden.
Dock blev det fördiga resultatet oerhört gott.
Knäckfatet var tomt efter några timmar.


Text och bild:hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Lisa

Härligt med knäck! fast vi gör "tjong i år, det smakar lika gott, men gåt fortare/är lättare att göra.....kram på dej. snart är helgen här!

2007-11-28 @ 14:53:51
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: tina

Alltså...det är livsfarligt att kika in hos alla bloggkompisar! Det pyntas och görs smarrig knäck...det ser så gott ut!Förstår att fatet blev tomt snabbt!
kram

2007-11-28 @ 15:46:31
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Hanna

Härlig med knäck, det tillhör julen tycker jag. Jag förstår att fatat blev tomt snabbt, dom brukar gå åt här hemma med ;).

Ha en härlig eftermiddag/kväll. Kramiz!

2007-11-28 @ 16:28:21
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: MO

Knäck är så gott, fast jag brukar göra utan mandel...gillar inte det så mycket, konstigt egentligen då jag gillar det i glögg o kakor...jaja, ni ser ut att ha mysigt i alla fall, kram

2007-11-28 @ 19:20:22
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har också gjort knäck idag.. :) Mums!

2007-11-28 @ 22:39:00
Postat av: Annika

Oj!
Namnet stod visst inte med... :)

2007-11-28 @ 22:39:28

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0