Vardagsrumsförnyelse

Tvingades upp ur sängen av hostan men då klockan var efter nio och jag inte har hostat något inatt, W har sovit i sin egen säng, nöjde sig med att få se på en film kvart i sju och kunde sen själv slå över till Bollibompa vid åtta och att jag lyckades somna om efter att ha satt igång filmen så kan jag ju inte va annat än nöjd när jag nu dessutom får egen tid vid datorn med en Filippa K mugg fylld med kaffe och det samtidigt är alldeles lugnt i huset.
Extrabonus är att jag är helt ledig från jobbet både idag och imorgon. Underbart!

Igår träffade jag och W sambon på Ikea dels för att äta lunch tillsammans men framförallt för lite shopping. 
I söndags köpte den efterlängtade golvlampan Kulla till vardagsrummet.
Har kikat på den ett tag och tankarna om att byta ut golvlampan vid fotöljen i vardagsrummet har funnits i mitt huvud än längre.
Hade lite halvsvårt med valet av färg. Vit eller svart. Svart eller vit...
Där lampan ska stå sker ett möte mellan fondvägg och basvägg (basväggen valde vi att inte tapetsera ny när vi flyttade in eftersom den var just nytapetserad, fungerade ok till fonväggen samt att det fanns så mycket annat som var viktigare att renovera i huset).
Med dessa två väggar i bakhuvudet samt fotöljens tyg, m.m. valde jag tillslut en vit Kulla.

En och en halv dag senare ångrade jag mig. Massor.
Idag har jag varit och bytt den vita till en svart.
Övriga lampor i vårt vardagsrum har svarta lampskärmar, det nyinköpta tyget till sofforna är svart (Ektorps Idemo). Svart passar bäst med fondväggen och basväggen. 
Kan låta lite mörkt men de vita fönsterbänkarna som jag lyckades få på plats förra helgen, det vita soffbordet och kuddar hjälper till att ljusa upp det hela. Vi kommer även att byta tvbänk inom kort. Har bestämt oss för Ikeas Bestå. Den högblanka vita som kommer att göra sig toppen mot fondväggen tror jag.

Köpte även lite annat smått och gott som två stycken Glänsa filt. Fler skålar och, som vi använder det till, Espressokoppar ur serien Syntes och en ljusslinga med vita stjärnor som jag har planer på att ha runt sepgeln i hallen.

Dax för familjefrulle nu. Ha en trevlig lördag!

image602

Text och bilder tillhör:hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Camilla

Superstiligt! Mest fastnade jag för er fondvägg! Den skulle jag verkligen kunna tänka mig hemma. Vi har bara sandfärgat i vardagsrummet och jag har varit inne på en fondvägg förut, men lyckats glömma bort det(?). Nya tag nu minsann!
Kram och trevlig helg!

2007-11-24 @ 10:43:26
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Lottis

Jag gillar fondväggen massor. Något som nog kommer kunna finnas i ett eget hus en vacker dag.
Vårt bohag spretar åt alla håll, men vi försöker sakta men säkert att byta ut det till ett mera enhetligt. Nästa projekt blir nya mattor i vardagsrummet. Har hittat fina grå som vi hoppas att vi även kommer att kunna använda i ett framtida hus...
Ha en trevlig helg, skönt med ledigt. Nu ska jag plocka ut lussekatter ur ugnen, sen blir det fika :-) Kram kram

2007-11-24 @ 11:36:26
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: mia dh

Tjusigt och fondväggen är jättefin. Ha en trevlig helg.

2007-11-24 @ 11:44:29
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Lottis

Tack det samma....och passa på att njut av den lediga helgen!!

2007-11-24 @ 12:12:32
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Maja

Vilken mysig hörna i ert vardagsrum, tapeten är kanonsnygg! Har också kikat på Ikealampan som ni har och skulle gärna vilja ha en, måste bara klura ut vart först! =) Kram Maja

2007-11-24 @ 16:45:51
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Kullalampan är jättefin och passade tillsammand med fåtöljen.

2007-11-26 @ 12:35:21
URL: http://kixkoll.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0