Buuuuu

Efter en hektiskt förmiddag är jag nu hemma.
En onsdag eftermiddag vilket är en sällan inträffad grej. 
W fick stanna hemma från dagis idag eftersom hon vid läggdax igårkväll hade ett uns av feber i kroppen.
Jag själv skulle tillbringat eftermiddagen med att vara på kurs. En kurs i att lära sig att boka lokalerna på jobbet samt lägga in sin almenacka offentligt så att att arbetslaget m.fl ska kunna veta när det är uppbokat samt när man är ledig m.m. Allt detta sköts via ett program och några ur vårt arbetslag är utplockade till att testa om det är ett givande påhitt för framtida arbete.
Var likabra att jag var tvungen att åka hem för jag hade ändå inte haft någon ro till att sitta på kursen hela eftermiddagen. Har massor av körstycken och noter att öva på inför helgen och en hel del förberedelse kring körerna som ska vara med.
Nu när jag är hemma kan jag öva en del på pianot och sitta i soffan och förbereda en hel del.
Tänk att det ska vara så svårt att säga att med anledning av den stundande helgen så inser jag att det blir för mycket arbete och därför måste jag prioritera bort att gå på kursen. 
Jag har svårt för att inte alltid vara duktig och stå fast vid mina åtaganden och driver mig själv lite väl långt ibland när det gäller mina redan tagna beslut. 
Självklart är det bra att stå fast vid det man har lovat och anmält sig till, det är inte det jag menar, men ibland gör verkligheten sig påmind på ett annat sätt än man hade uppfattat den från början och då krävs det en ändring.
Trots ett inbokat åtagande.
Nog om detta. Nu är jag ju hemma så nu är det bara att köra på med jobbet!
Ska stoppa i mig två panodil och slörpa lite Echinagard och hoppas att stickningarna i halsen och det tunga i huvudet bara är en släng av stress och en liten förkylning (som inte kommer att bryta ut!).

image570

Bilden är från gårdagen. Jag och W tjuvstartade vårt lilla Halloweeenfirandemed att grejsa till den enorma pumpan som inhandlades på Maxi i måndags. 
W tyckte det var spännande och lite läskigt att sticka in handen (med en fryspåse på för säkerhets skull) i pumpan och gröpa ur den. Höjdpunkten var när vi bar ut den och hon fick sätta på locket på pumpan när ljuset brann därinne. 


Text och bilder tillhör:hilajns.blogg.se

 


Kommentera
Postat av: Hanna

Hej! Ja visst är den svarta ljusstaken fin! Hm.. vilken stjärna menar du? den som inte har någon fot? den hittade jag också hos CO.

hm... det var nog inte ikea jag hittade den svarta adventsljustaken då... haha.. jag har nog blandat ihop dom lite ;). Kram!

2007-10-31 @ 15:04:52
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Hanna

Härlig pumpa! glömde att säga det ;). Kram

2007-10-31 @ 15:05:54
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Malinbayard

Det är så FINT med pumpan!
Jag har "fuskat" i år och satt ut en i keramik...

Hoppas att din "krya-på-dig-kur" gör susen och himla snällt av dig att komma hit och hjälpa till med godiset om det skulle behövas!!!

2007-10-31 @ 16:35:49
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: MO

Sicken cool pumpa, verkar som tjejen tycker det oxå. Tror nog att det är viktigt ibland att stanna upp och inte ta på sig för mycket bara. Så länge man tycker det är kul är det väl ok, men så fort det känns jobbigt ska man stanna upp lite. Hoppas halsen blir bättre av din hemmakur, kram

2007-10-31 @ 19:55:15
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Viktoria

Vilken fin & läskig pumpa du och W gjort! Tack för kommentaren i min blogg! Ja, jag fick som tur va min "önskehäst"!! Det gick bra fast lite fort i galoppen men! Haha

2007-10-31 @ 21:59:05
URL: http://viktoriah.bloggspace.se
Postat av: Ullen

När jag stog i garaget och tog av mej ridkläderna så kom det två småtjejjer uppridandes på uppfarten.
-Bus eller godis pep de fram...
-Va? sa jag.
-Bus eller godis?
-Öhh ja jag får nog säga bus då för jag har inget godis... hrmf. Förlåt!
-Hihihi ...

Men det är väl inte idag man skall busa?

2007-10-31 @ 22:30:33
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Terese

Härlig pumpa ni har gjort!

Läste att du spelar piano. Har du nåt tips på bra böcker så man kan lära sig grunderna och så? Jag kan klinka lite grann sådär på några vanliga visor, med det jag har svårt med är att även spela med vänsterhanden. Förstår inte alls hur man ska göra!

2007-11-01 @ 00:03:19
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: AKP

Va fint ni gjort!! =)

2007-11-01 @ 13:37:01
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: M i n d i

Häftiga bilder!!!!
Vi ska göra våran pumpa i morgon... i år är pumpor bristvara pga den dåliga sommaren som var.

Ja ibland kan det bli för mycket och man bör stanna upp och känna efter vad som är viktigt för en.

Stor kram
M I N D I

2007-11-01 @ 18:02:51
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Har ni kryat på er? Alla verkar vara mer eller mindre förkylda nu. :/
Usch, är du också så där rastlös och otålig med möten, jag tycker att det är sååå bortkastad tid, saker man kan lära sig på 10 minuter ska ta en hel dag.
Kram! Fina bilder på dottern och pumpan. Vilken stor!!!

2007-11-01 @ 21:51:33
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

Härliga bilder! Hoppas ni kryat på er..här är det lillasyster som kraxar mest...angående åtaganden på jobbet känner jag alltför väl igen mej....har själv en period just nu när barnen absolut inte "får" bli sjuka..då rasar det mesta på jobbet.....hemskt va, att man ska ha den inställningen....barnen är ju ändå det viktigaste man har! Kram på dej och hoppas din allhelgona blir frisk och rolig!

2007-11-02 @ 08:27:27
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0