Lång natt

Precis som igår så inser jag så här på morgonkvisten att inte heller den här dagen blir som jag hade tänkt mig.
Förstod det redan igårkväll att det var något på g.
W var så trött när vi åkte till ridningen. Fick prata oavbrutet med henne för att hon inte skulle somna.
Väl framme fick hon lite extra energi när hon blev tilldelad favorithästen Prinsen, som enligt ridläraren, är en utmärkt cowboyhäst. Att vara cowboys var temat på ridningen igår. 
De fick klä ut sig om de ville och ridövningarna var "cowboyövningar" som att rida med en hand och flytta koner och öppna trådgrindar.
 
W kämpade med att hålla en förvånansvärt pigg Prinsen från alla de lockande grästuvorna runt paddockens staket och i första traven gick det fortare än det någonsin har gjort på den lilla bruna hårmoppen.
I andra traven fick W tårar i ögonen och sa att hon inte ville rida mer för det gjorde ont i örat.
Sen hade hon ont oavbrutet tills panodilen hade verkat och hon väl somnade.

Har fått alldeles för lite sömn inatt.
W har haft rejält ont, jag har sprungit ner och gett panodil och stoppat om. Hon har kommit upp och provat att sova hos oss men när hon inte får ha lampan tänd vill hon hellre sova i sin säng på nedanvåningen där hon själv får bestämma om lampan ska lysa. 

Ringde till vårdcentralen nyss där sköterskan precis stod med en lapp i handen som de skulle skicka till W om en extra kontroll av öronen efter förra öroninflamationen. Var bara att riva den då det ska ha gått tre månader i friskt tillstånd innan man kan gå på efterkontroll. *suck*. Lyckades iallafall få en tid nu på förmiddagen.
Så nu blir det frukost för mig och sen påklädning för oss båda.

image544

Text och bilder tillhör:hilajns.blogg.se!






 



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Vilken häftig ridlektion!
Men ack för de nya bacillerna.

2007-10-16 @ 10:23:02
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Terese

Fin liten cowboy hon var W och jätte duktig! Tråkigt med öron värk, hoppas hon kryar på sig snart.

2007-10-16 @ 12:00:28
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Hanna

Usch för att ha ont i öronen, det är ingen hit precis, hoppas att honkryar på sig och blir frisk :).

Jättefin bild på W och Prinsen hehe... dom ser ut att passa ihop. Roligt att dom fick klä ut sig med, det gör ju lite extra ;).

Ha det så gott!

2007-10-16 @ 12:13:45
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Viktoria

Vilken snygg cowboy med en fin häst!!

2007-10-16 @ 15:28:40
URL: http://www.viktoriah.bloggspace.se
Postat av: Mija

Stackars liten.. usch, det är hemskt när de har öronvärk.. Min tjej värkte sönder trumhinnan på akuten för ett tag sen. GISSA om hon hade ont.. usch, hoppas ni får hjälp. Krya på er ♥

2007-10-16 @ 15:43:52
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Mija

KUL med cowboy-tema btw! :) Jag har suttit på hästryggen i hela mitt liv, men när jag blev gravid sålde jag min sista egna häst och sen dess har jag knappt suttit på en häst.. *sakna*
*********************************************
Ang inlägget hos mig som du kommenterade:
Suger i mig, men framför allt så glädjs jag åt en nyväckt träningsglädje. Underbart. Nu har Bolli börjat så du får lite lugn o ro ;) Hoppas hon mår bättre snart. Bakgrunden har jag hittat på nätet på nån av tusentals sidor... :)

2007-10-16 @ 18:48:37
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: MO

Stackars liten det har nog gjort riktigt ont då. Hoppas hon blir bättre, cool liten cowboy, kram

2007-10-16 @ 19:14:21
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har en känsla av att våra döttrar skulle ha det väldans roligt ihop...

2007-10-22 @ 09:09:27
URL: http://www.mittlillabo.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0