Blötlagda händer

Halva lördagen har gått och jag har ägnat den till att städa.
Dammsugaren har fått slita hårt på bottenvåningen. Så hårt att ett av hjulen åkte av.
Har torkat golvet i köket och matrummet. När jag ändå var blöt om händerna tog jag disktrasan och gick loss på inredningen, lister och fönsterbänkar.
Gnodde som en galning på vår vita,hemska, bänksskiva som omger diskhon. Lyckades få den något mindre otäck men tvingas inse att den kommer att se ut som den gör hur mycket jag än gnider, skurar och putsar.
Förstår inte vad det är för material. Den suger åt sig fläckar och repor!
Jag önskar mig ett nytt kök av tomten...

Nu ska jag njuta av kaffe och sen blir det till att duscha och dränka händerna med cortison för efter all skurning gör det väldigt ont på dem sen ska vi till H & J och mumsa på varma mackor.

Trevlig lördagkväll på er!

LB- tack för gårdagens trevliga scrapdag:)



Kommentera
Postat av: Malinbayard

...och jag har dammsugat så hårt att munstycket har fått lagas med silvertejp. *hej och hå*

2007-09-15 @ 15:45:49
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lottis

Skönt när städningen väl är klar, men annars så är det bara tråkigt... Drog av golvet lite snabbt här, då det bestämdes att vi skulle ha lite folk här i em, så det värsta försvann i alla fall...
Så nu har vi ätit och plockat och väntar då bara på våra gäster. Kaffe och nybakad sockerkaka får de :-)
Ha en bra lördagskväll! Kram kram

2007-09-15 @ 15:59:49
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: M i n d i

Jag har jobbat idag men när jag kom hem så röjde jag rejält... åh jag älskar när man får städa och röja rejält. ;) NU ska vi bara slappa... äta lite gott och se på tv. Jobbardag i morgon med. :/
Kramis
M I N D I

2007-09-15 @ 17:33:47
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Tiagirl

Städa städa varje lördag...(eller var det fredag?) *nynnar högt*
Kan inte för mitt liv komma på vad jag gjort idag? Tagit in en tvätt, packat paket, hängt upp en tvätt, roat barn, lagat mat..å sånt.
Hela kvällen blev förstörd nu för sonen kom hem med en kompis, som inte stannade fast Silas tydligen hade sagt att han var tvungen att vänta för Nico var ute... Gjorde han inte och resulterade i ett jack som var så djupt så man såg flera lager "arm" inuti... Höll på att svimma och så jakten på hans föräldrar sen för det behvöde ju sys... Bröt helt ihop när dom hämtade honom(och Novas dagmamma körde av alla människor)och nu ska hon bort. Nico alltså. Det här har tyvärr bara varit väntat men jag har ju hoppats(och tränat och tränat)att hon ska "skärpa" sig... Hela lördagskvällen här är nu helt fucked...är helt skakig och förvirrad, spränger i huvudet och vill bara ligga och gråta... :( Fans skit rent ut sagt.
Sorry att jag gnällde ut allt här istf att skriva om det själv men nu kändes det helt plötsligt lättare så fort jag fick skriva lite. Nu ska jag gräva ner mig i soffan nere i källaren och deppa lite.

2007-09-15 @ 18:36:31
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: mia dh

Har börjat med uppröjning även jag en lördag som denna. Ha det gosegott:)

2007-09-15 @ 22:40:50
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Lottis

Zoo och Brio är godis som väcker barndomsminnen :-)

2007-09-15 @ 23:47:39
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Lisa

Hallojsan! Det låter som om du har haft (i mitt tycke) en toppenlördag! Jag gillar såna lördagar på hösten då man röjer och gör fint...man känner sej så "förnyad" efteråt eller hur?? Konstigt att man kan känna sej så tillfreds med ett höströj?...kram på dej!

2007-09-16 @ 16:02:09
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: MO

Vad du har varit duktig då. Det är ju inte varje veckostädning man tar alla lister o gnor som du har gjort. Tycker damm har en förmåga att överleva det mesta. Hoppas du haft det lite lugnare idag då, kram

2007-09-16 @ 16:49:22
URL: http://medaljongen.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0