När hände det?

Idag har jag tänkt den tanken som man hör så många säga när det pratar om sina barn.
När hände det... När blev de så stora... Tiden har gått så fort...
Plötsligt har den lilla blondruffsiga flickan med de mörkbruna ögonen som bara för en liten tid sedan låg på en filt på golvet blivit en stor tjej som leker med andra stora tjejer.
En flicka som tillhör den stora barnskaran på dagis och får åka buss till biblioteket och gå på barnmusikteater. 
Som på fem minuter blir så bra vän med mannen i godisaffären att han bjuder henne på favoritgodiset (W är mycket kräsen när det gäller godis) pez.
Tänk att jag får se denna lilla vackra människa växa upp och ta för sig av livet.
Underbart.

image515


Bilderna är tagna imorse innan W åkte till dagis för att åka med och titta på Sopan på biblioteket inne i stan. Självklart kunde jag inte säga nej till att låta henne åka med trots att jag inte jobbade och mormor och morfar är hos oss nu.
Hämtade en nöjd och glad W någon timme senare. Fröken berättade att trots att föreställningen var 50 minuter lång hade W suttit helt stilla och tagit in allt som Sopan (suveräna Ingela Eliasson som vi anlitade på barnkördagen på jobbet i november förra året) hade pratat, sjungit och agerat om.

Bilder:Privata!




 


Kommentera
Postat av: Lottis

Vilken underbar klänning
:D

2007-09-21 @ 19:37:48
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: MO

Sån söt klänning hon har stora tjejen, jo tiden rusar....så jobbigt ibland, man längtar efter de där små barnen som kröp upp i knäet på en, ha en mysig kväll,kram

2007-09-21 @ 20:04:42
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Ullen

Du skriver så fint så jag får tårar i ögonen.

2007-09-21 @ 20:21:29
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Therese

Svar ang kommentaren om kylskåpsbilden:
Hahaha..ja jag kan ju inte garantera att man håller sig ifrån kylskåpet men det blir ju genast mkt trevligare att gå dit iaf.. :-D :-D :-D

2007-09-21 @ 20:54:14
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Tycker att hon ser LÄNGRE ut än tidigare. *ler*
Det GÅR fort, jag vet.
Det är därför det är extra roligt att ha så många foton att ta fram och titta på!!!
Minnas, bli lite nostalgisk och så där.

2007-09-21 @ 22:20:28
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Maria

Visst är det så... tiden bara rusar iväg. Här har sonen hunnit bli 7 månader redan och börjat krypa! Kram och trevlig helg!

2007-09-21 @ 23:09:45
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com/
Postat av: M i n d i

Det går ruskigt fort.... mina tjejer är 7 och 10 år. 10 år??? Hur är det möjligt? Tio år till och hon kanske inte bor hemm längre... *gråter*.
Kramis
M I N D I

2007-09-22 @ 18:39:01
URL: http://mindidagar.blogspot.com/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0