Underbar kväll

Inser att det får bli ett, eller flera, besök på Plantagen, Blomsterlandet och Kalenius framöver för att fylla den tomma rabatten vid altanen. Tack till er som spånade högt om vad som skulle kunna tänkas planteras där.

Nu till gårkvällen som jag inte kan låta gå onämnd förbi.
Jag och L kastade oss iväg (körde som galningar efter jag hade slutat med ungdomskören) till Örebros konserthus för att lyssna på Tomas Andersson Wij
Ensam på scen med sina gitarrer, sin röst och sina otroliga texter är han bara bäst, för att säga det rakt på sak.
Mannen kan inte bara skriva text och musik och framföra den utan också köra ett mellansnack som är trollbindande, igenkännande och kul. Klockrent på alla sätt.
Man vill bara höra mer och mer av denna snygga singersongwritern som skildrar samhället och livet utan att romantisera allting.

Inför framförandet av hans version på Carolas "Evighet" berättade han att han varit på en fest där han fått återberättat för sig av Marina Schiptjenko, i Bodies Without Organ som kom två i melodifestivalen det året som Carola vann med Evighet, vad Carola hade sagt till sina körsångare om varför hon skulle sjunga just låten Evighet. Det var för att Gud ville att hon skulle göra det.
Med glimten i ögat påade TAW att vem har inte undrat vad Gud har för musiksmak och nu när han fått veta det ville han absolut också sjunga just den sången.
Fast på sitt eget avskalade sätt med några tillagda mollackord!
Vem kommer inte ihåg ett nedsläckt Globen med bara lite ljus på en ensam Tomas med sin gitarr inledande hela schlagerfinalen...

På TAW:s hemsida kan man se videon till "Oroshjärta" från albumet Tomas Andersson WIJ,  "Hälsingland" från albumet En introduktion till och "En hel värld inom mig" som finns på skivan med samma namn.

image529 

Gissa vad jag lyssnade på i bilen på väg till jobbet imorse...



Text: hilajns.blogg.se
Foto: http://www.tomasanderssonwij.com/


Kommentera
Postat av: Lottis

Det där är en kille som gått min näsa förbi... *hm* Får nog uppdatera mig lite...
Nej, nu blir det spagetti och köttfärssås här.
Ha en bra kväll! Kram kram

2007-09-27 @ 15:50:46
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Terese

Här hemma spelas det väldigt mycket Wij, maken diggar honom väldigt mycket och jag ska väl säga att även jag gillar honom och hans version av evighet är lysande! Ha en fortsatt trevlig dag.

2007-09-27 @ 17:06:43
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag tycker han är bra, med den gången jag hörde honom live var han så väldigt dålig på att texta. Jag hörde faktiskt ingen text överhuvudtaget. Jag kanske inte förstår riktig Stockholmska (om han nu är därifrån. Kul att ni njöt av artisten i alla fall. Jag får nog göra ett nytt försök!

2007-09-27 @ 21:56:04
URL: http://mittlillabo.blogg.se
Postat av: tina

Japp...jag faller som en fura för hans musik och texter!!!Ska kolla länken direkt!!
Kram på dej!!!!

2007-09-27 @ 23:25:26
URL: http://tinaminastina.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0