80-tals nostalgi

Nångång mellan 1984 och 1986 sänds sommarlovsprogrammet Solstollarna och jullovsprogrammet Toffelhjältarna.
Två serier som jag idag inser måste ha berört mig mycket då 1984 när jag var nio år gammal.

Idag, 24 år senare, sitter jag vid W:s sängkant när hon ska sova och sjunger orden "Sov, somna in, låt natten få väcka dina drömmar. Låt drömmarna leva tills natten blir till dag. Sov, somna in" från dessa program skapade av Ola Ström coh Per Dunsö.
Sticker emellan med några Astrid önskesånger som "Vargen ylar" ur Ronja Rövardotter och men som sista önskad sång idag blev "En väv av legender"  ur Toffelhjältarna.



Ska kolla om det går att köpa Toffelhjältarna på dvd så kan jag och W mysa tillsammans framför tv:n.
Smörigt, nostalgiskt och alldeles, alldeles underbart.


Kommentera
Postat av: Tiagirl

Åh... En väv av legender...gud jag får ju rysningar. Den hade jag glömt... Men det programmet gick "en jobbig tid i livet" och jag kunde den sången utantill och av någon anledning så både tröstade den och gjorde mig ledsen och jag sjöng ofta den.
Fick fan gåshud här nu och alldeles öh...konstig.

2008-04-26 @ 09:13:04
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Lottis

Den sista... En Väv Av Legender är ju helt underbar. Och serierna... Går de att få tag i får du hojta. Är ju uppvuxen med dem, barndom med stort B... :-)
Hoppas du får en fin lördag. Sitter här i startgroparna, klädd, men med blött hår och väntar på att frukostäggen ska bli klara. Sen blir det handling. Inte för jag har nån lust, men man får ta det när man har tid...
Ha det gott! Kram kram

2008-04-26 @ 09:25:45
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Camilla

Hmmm, sången minns jag inte...
Men PROGRAMMEN!!! Oh, vad jag älskade dom...

2008-04-26 @ 16:23:29
URL: http://camillos.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Nostalgi till max tycker jag!

http://www.ginza.se/index.aspx?utm_source=djuplank&utm_medium=besokare&artnr=5388

2008-04-26 @ 17:50:58
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: pia

så underbart!!! Nostalgi och många minnen från när man var liten...kramis

2008-04-27 @ 14:35:22
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: M i n d i

Hi.hi...
Inte bara Anna Book var med i de serierna utan även HELENA SEGER (Zlatans tjej du vet) var med. :)

Kram kram

2008-04-27 @ 18:32:58
URL: http://mindidagar.blogspot.com/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0