Blivande scrappare

Idag när jag hämatde W på dagis höll barnen på att klä på sig för utomhuslek.
De små barnen behöver klädhjälp och därför blev det naturligt att jag och fröken S pratade lite mer än det brukar bli vid en vanlig lämning/hämtning.
Hon frågade om jag sysslar mycket med scrapbooking, förmodligen med tanke på W:s namnskylt, och jag berättade att jag scrappar och kortar i perioder. Det beror ju på hur mycket jag jobbar och hur mycket annat runt omkring som behöver fokuseras på.
Nu under graviditeten har det blivit tråkigt nog mycket lite skapande eftersom jag är väldigt trött efter arbetsdagarnas slut.

Samtalet gled in på W och S berättade att W gärna tillbringar tid i målarrummet. Att hon skriver och målar och väljer färger på pennor och papper med stor omsorg.
Det kan ju bara betyda en enda sak - hon är en blivande scrapparedialaphone mobile phones


image773

Så här ser det ut i våra köksfönster just nu.

För några månader sen så dekorerade W varje lampfot med rosa papper som hon klippt i lämplig storlek och målat med passande motiv.



Kommentera
Postat av: Liza

Helt klart en blivande scrappare.. Härligt med kreativa barn!!:D
KRAM!

2008-04-10 @ 22:17:55
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Susihus

Härligt att det går i arv! Ha en go helg. Kram

2008-04-11 @ 10:58:18
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Hon har ju att brås på! =)

2008-04-11 @ 22:40:40
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Pertan

Jag har tittat på dina LOs och måste säga att jag tycker du gör jätte fint.
Jag blev väldigt inspirerad :)

2008-04-17 @ 09:26:04
URL: http://storastorasyster.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0