Har sett h**

Under gårdagen när nissarna höll på med bloggplattformsbyte på blogg.se (i skrivandes stund fungerar det fortfarande lite halvkrasst ska ni veta) ägnade jag mig åt diverse måndagshemmabestyr som att vika tvätt, ligga raklång under vår lilla (hur farao tänkte jag när jag för sju år sen lite drygt blev tillsammans med L och gick och köpte mig en dubbelsäng som inte rymmer en snabbväxande gravid kvinna, en stor man och deras icke stillasovande fyraåriga dotter) 1.60 säng samt stå dubbelvikt över diskmaskinen och inandas spolglans medel och tablettpulverrester från något mindre könt märke.

Efter lunch droppade jag W hos farmor och farfar och jag och L åkte till sjukhuset för ett besök på spec.mödravården. Ävem om jag avskyr sjukhus och får smått illamående känslor av att vandra i dessa enorma korridorer så kändes ändå skönt att få komma iväg på undersökning eftersom jag går och oroar mig.
Blev förflyttade från spec. till gynmottagningen tillsammans med en kvinna från spec som var den som skulle undersöka mig. Diverse prover togs, jag fick svara på massor av frågor i ett rasande tempo och undersöktes.
Undersökningen såg bra ut, allt verkade ok trots sakernas tillstånd så nu är det bara att invänta ett telefonsamtal från spec.madame om svar på proverna.
Som en del i undersökningen gjordes ett ultraljud. Jag hade glömt bort hur det är att ligga där i mörkret stirrandes på den lilla tvskärmen och se barnet i magen för första gången. Läkaren visade på huvud, ben och rumpa.
Jag knockades av känslan mycket mer än jag gav uttryck för just då där i mörkret.
Har inte tänkt på mycket annat sen igår och längtar offantligt mycket tills det är dax för rutinultraljud i mitten av april.

Berättade för W när jag lämnade henne hos farmor och farfar igår att vi skulle till sjukhuset för att undersöka bebisen i magen. "Va ska vi få en bebis idag" varpå jag förklarade att den kommer inte idag.
Hon är var ändå mäkta glad och delade med sig av sina funderingar kring att bli storasyster "vilken tur att vi ska få en bebis för då ska jag ta hand om den, byta blöja, ge den mat, lägga den i sängen och ge den nappen".
Kommer att bli en baggis att ha två barn!


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Det ÄR verkligen en känsla att se sitt lilla barn för första gången! =)
Vilken tur er bebis har som får en sådan toppenstorasyster.

2008-04-01 @ 13:45:10
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Jill

Vad spännande! Låter ju som sagt som det kommer bli busenkelt med den storasysterns hjälp! :-)

Ha det fint!

2008-04-01 @ 14:51:48
URL: http://husnummer30.blogspot.com
Postat av: Nettan

Visst är det härligt att kunna se, den lille bebisen på en skärm...
Va snällt av lilla W att göra sin del när bebisen kommer ;0), en enkel match med barn 2 alltså..*fniss*
Ha det gott i vårsolen..
Kram Nettan

2008-04-01 @ 17:03:39
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Lottis

Skönt att höra att allt var bra....

2008-04-01 @ 20:22:40
Postat av: Terese

Härligt att få se den lilla bebisen i magen! W kommer bli en underbar storasyster :-)

2008-04-01 @ 23:24:23
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Terese

Härligt att få se den lilla bebisen i magen! W kommer bli en underbar storasyster :-)

2008-04-01 @ 23:48:20
URL: http://terese.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0