Home alone

Ensam hemma en lördag.
Något som inte händer ofta och som därför klassas som lyx!
De torra vägarna lockade ut L på en tur med motorcykeln, de stora barnen är hos sin mamma och W är hos farmor och fafar.

Förmiddagen har ägnats åt att göra av med pengar på basar. Bröd och lotter.
Jag är inte mycket för det där med lotterier så det var mest L som stod för pengaspenderandet.
En brödlimpa, en timer, en, enligt mig, ganska ful mjukisgroda, ett 60 bitars barnpussel till W:s glädje och en kanariegul (!) Ikeahandduk.
Slörpade också i mig två koppar kaffe vilket jag får igen nu. Var precis ute och hämtade mina ständiga följeslagare Novalucidtabletterna i bilen. Knappra, knappra...

Ikväll fortsätter lyxlivet utan barn med biobesök och mat på restaurang.
Ska försöka att inte somna ännu en gång i biostolen nu när jag har fått äran att bestämma film.
Blir Colin Nutleys Angel.

Nä här kan jag inte sitta.
Dax för lite uppfräschning, klämma in kurvorna i något lämpligt plagg och en järntablett så jag kan hålla mig vaken.
Ha en trevlig lördagkväll!

image767

Bild:privat©



Kommentera
Postat av: Nettan

Vad kul med bio, det var länge sen =0)!
Ja det där med halsbränna känner jag igen, men inte är en gravid inte, näpp är nog för mycket
Kaffedrickande ;0)...
Ha en mysig biokväll & hoppas du får hålla dig vaken..
Kram Nettan

2008-04-05 @ 17:39:37
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Liza

Låter som en riktigt mysig dag!
Ha en lika mysig kväll!
KRAM!

2008-04-05 @ 18:57:08
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Malinbayard

När det någon gång blev barnfritt här hemma då de var små tyckte jag att det var så tomt och ödsligt fast jag hade sett fram emot en liten, liten egen stund så länge.
Hoppas att filmen blir till belåtenhet och att du är vaken förstås.

2008-04-05 @ 19:40:29
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Mija

Gud va söt hon är!!!! :)

2008-04-05 @ 22:48:02
URL: http://mammamija.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0