Te

Sitter ensam vid datorn med te och smörgås.
I vanliga fall skulle jag dricka kaffe men med den växande magen ger tyvärr den svarta drycken mig allt som oftast halsbränna. Kan inte komma ihåg att det var så när W låg i magen, enligt mitt minne drack jag minsan rikligt med kaffe då.
Någon sa till mig att forskarna nu har kommit fram till att det inte är bra att dricka för mycket kaffe så då är det väl kanske bra att kroppen säger ifrån.

Häromdagen fyllde jag och W på vårt te förråd här hemma. Jag är för tillfället trött på löste så i teburkarna finns nu endast flera sorters påste.
W dricker bara jordgubbste medan jag vill ha lite att välja på.

Efter att har fått tillbringa gårdagens förmiddag och en del av eftermiddagen med att scrappa tillsammans med LB tog jag mig an husets nedanvåning med dammsugning, blommvattning och tvättvikning.
Numera får sådana aktiviteter mig att få ont i högra höften/där benet börjar.
Det gör ytterst lite ont när jag sitter stilla men när jag ska resa mig för att gå är det ibland så att jag inte kan stödja på benet utan haltar fram. Något som är oerhört frustrerande för mig som gärna pinnar på med mina korta ben och nästan aldrig har ont i kroppen.
Jag antar att även det beror på graviditeten och jag tänker ta upp det på nästa möte med barnmorskan.

Idag vräker snön ner igen i detta landskap. Stora vita flingor som förser gräsmattan med ett vitt täcke.
När ska dessa enerverande återfall upphöra.
Igårkväll åkte jag och W till OBS och köpte kvastskaft och silvertejp. Den fina vårkvällen inspirerade mig till att plocka bort stödhjulen på W:s cykel. Något som jag har tänkt på en tid och nu tog tag i.
L lindade fast pinnen rejält och sen gjorde hon en provcykling med mig gåendes bakom med ett stadigt tag i pinnen.
W vill kunna allt med en gång och efter ett tag när hon hade satt ner fötterna i marken ett hundrtal gånger gav hon upp och sa att det inte är roligt och att hon vill gå hem.
Med dagens väderprognos så blir det inga cyklingsförsök idag.

En kort surfrunda och sen blir det uppfräschning inför dagens arbetspass. En av barnkörerna ska tillsammans med en av barngrupperna framföra en minimusikal imorgon så idag blir det en hel dag med sångövningar, pyssel och lek.

Önskar er en trevlig lördag.

image774
Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: Nettan

Ja,det ska väl INTE va lät & vara gravid, en massa andra åkommor måste dyka upp..;0)
Har nyss tagit sista klunken Te...& hamna vid datorn.
Är en Teoman, det är så himla gott!
Hoppas du får en skön helg...
Kram Nettan

2008-04-12 @ 11:20:14
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Terese

Ja det går ju faktiskt lika bra med Te! :-) Ha en trevlig helg. Kram

2008-04-12 @ 11:28:21
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Tiagirl

Låt dig inte luras att det är ischias eller foglossning för det är INTE alltid så... Det var ju precis sådär det började när jag väntade Nova. Efter förlossningen var det svår foglossning. Efter ytterligare ett halvår hade dom ingen aning. Sen tre års helvete med med läkarbesök, röntgen och värktabletter i en enda karusell.
Tills min superduperängel till sjukgymnast tryckte på en punkt ute i kanten av skinkan, rakt in typ, lite sådär runt höftbenshöjd... Dagen efter fick jag mitt liv tillbaks...
Så mycket skit ett "litet" muskelfäste eller vad det är kan ställa till med, och varför ingen någonsin tänkt tanken på att öht tja, trycka där jag hade ont utan bara lät mig peka. Nu trycker/masserar massagetanten mig någongång då och då så det inte "drar ihop sig".
Så många år som jag tittade avundsjukt på alla dom som promenerade i raskt takt och själv tog jag mig knappt ner för en trappa...

Säger det bara för att du inte bara ska köpa foglossning som gudarna på bvc säger att det är, om man låter någon annan KÄNNA/TRYCKA så gör det jäkligt ont och är det bara en "punkt" så är det nog inte foglossning...även om den där punkten känns som om den förlamar hela benet...

Vaniljthe har jag köpt idag, det är vad Sofia kräver. Jag tål verkligen inte ens lukten av the men dom här äckliga påsarna luktar inte fullt så illa i soppåsen. På tal om kaffe ska jag nog sätta på dagens andra kanna! :)
Ha en trevlig lördag du med!

2008-04-12 @ 14:11:33
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Birgitta

Hej! Te är inte dumt med lite honung...grönt te allra helst! Eller Arvika te som mor inhandlat i arvika!!! Hoppas allt går bra för dig! Ber för dig!
KRAM Birgitta

2008-04-13 @ 10:39:05
URL: http://www.nogg.se/birgaijngs
Postat av: L I S A

jag ääääälskar thé! Men däremot inte snö, nu får det faktiskt bli vår! Hoppas halsbrännan ger sej, ett tips är annars att lägga skalade potatisar i blöt och dricka själva vattnet...inte gott men det funkar!

2008-04-13 @ 13:03:16
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Malinbayard

När mina fd. kollegor baljade i sig te så tyckte jag att det doftade SÅ gott men kunde bara inte dricka det. Men skam den som ger sig, har lärt mig jag också. =)
Det ÄR gott och på hemmaplan dricker jag mycket mera te än kaffe. På jobbet är det fortfarande kaffe som dominerar...

Jag hade också så där som du beskriver med benet under min andra graviditet, men det försvann sedan av sig självt.

Hoppas att det gick bra med musikalen!

2008-04-13 @ 14:42:53
URL: http://malinbayard.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0