Sommaren

Sommaren är över för den här gången om man kikar utanför fönstret men hemma hos oss är allt fortfarande inställt på sk sommarledigtid.  
De stora barnen fortfarande har sommarlov vilket innebär långa sovmorgnar, sena uppekvällar och slöa dagar. Jag och L har fortfarande semester trots att Melon Lanes samtliga familjer lastar sina bilar fulla med dagisbarn och backar ut från sina garageuppfarter i ottan varje morgon och vi ligger i sovrummet och hör dem ropa hej då till varandra (så här långt in i augusti har vi aldrig varit lediga) och lillskruttan har även hon sommarlov från dagis vilket även där innebär sovmorgnar och ganska sena kvällar.
Även om jag inte ser speciellt mycket framemot att börja jobba igen så ska det faktiskt bli skönt att få tillbaks en del av vardagsrutinerna. Kan sakna vuxentid på kvällen och med tanke på att lillebror anländer om 35 dagar så ska jag njuta det mesta jag kan av vuxentiden de får veckorna som är kvar.
Fast innan dess har vi fortfarande några dagars semester att ägna oss åt.

De senaste veckorna har bl.a ägnats åt sol och bad, skånebesök och lekstugebygge. Allt har gått i ett ganska sakta tempo eftersom jag konstant växer och lillebror trycker på så från att ha haft en småspringande stil har jag nu bytt till att mer lunka/vagga fram i ett sakta tempo som inte verkar passa någon annan än mig själv.

Tyvärr så lyckades vi otroligt nog ännu en gång pricka in en skånevecka utan sol så istället för att ligga vid stranden och lapa sol hela dagarna ägnade vi oss åt små utflykter och lite annat kul. Själv tog jag varje tillfälle jag kunde till att vila benen med kameran i högsta hugg och förevigade de andras påhitt.

Laholmsbukten en blåsig dag & glassätning vid Torekovs hamn.

Vandring längs Rönne å i Ängelhom

W provar på att hoppa och göra baklängesvolter vid ljusfesten i Ängelhom.

Vi trotsade den molninga himlen och badade lite i Klitterhus. Den andra bilden föreställer en citronälskande varelse på Danmarksbesök.

Kusinskoj och pappamys.

Posering i de loppmarknadsshoppade klackskorna för fem kronor.

Två bruna nissar vid Kattvik fastnade på linsen. Mera bad i hav.

Bilderna tillhör:hilajns.blogg.se©



 



Kommentera
Postat av: m a r i a k o d e n

Nähä, bebisen har inte kommit ännu....

Vilka superfina bilder! Inser att jag vrit liiiite dålig på att fota barnen i sommar....=(

Det var bättre förr när man anv systemkamera å skickade in fotorullar.

Nu är det mest bloggbilder i kameran=(

Jo visst var det dålig skörd i sthlm, fy vad besviken man blev!!trodde jag skulle hitta en massa.....

Näpp, nu sks jag se Himlens hjärta!

Sov gott!!!

2008-08-12 @ 22:43:49
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: anna.a

Vilka underbara sommarbilder!!

2008-08-12 @ 22:55:03
URL: http://dromhem.blogg.se/
Postat av: MammasRussin

Tack för dina gulliga kommentarer! Blir så glad!

Du har tagit helt underbara bilder! Du är väldigt bra på att fotografera! Gillar fotot med din söta tjej vid järnstaketet extra mycket!Åhh så mysigt att få en lillebror så snart!

2008-08-12 @ 23:27:48
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: Nina

Jättefina foton, va roligt å se! =))) Å snart kommer lillebror! avis kram å lycka till



http://snostjarna.blogspot.com

2008-08-13 @ 07:48:06
Postat av: anna

vilka underbara bilder..........ja sjalv ar jag fortfarande pa semester fast a andra sidan borjar inte mina barn skolan forran i september. Langtar sjalv lite till rutiner, barnen ar uppe langre och langre varenda kvall.........

kram

anna

2008-08-13 @ 08:19:01
URL: http://www.londonhem.blogspot.com
Postat av: Annika

Vilka härliga bilder... :) Skönt med semester... :)

2008-08-13 @ 17:24:50
Postat av: Petra Bloggar

vad härliga bilder, skönt att glasspausen är över nu =)



kramen

2008-08-13 @ 18:53:19
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Maria

Myspysiga bilder, det där med att pricka in solen är inte lätt....Ja nu närmar sig lillebrors ankomst, så kul.

Vaknade i morse av att grannens tvillingflickor (tre år) skrek i kör...de ville nog inte till dagis...kram

2008-08-13 @ 19:56:17
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Härliga bilder!

2008-08-14 @ 09:14:08
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: annica

jättefina bilder! gillar speciellt den när W står framför den klottrade väggen!

2008-08-14 @ 14:11:39
URL: http://www.branting.org

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0