Ligga på rygg i junk

Har precis jobbat färdigt för dagen och otroligt nog så gick det bra. Jag känner mig nöjd själv, och jag ställer ganska höga krav på mitt eget spelande, samt att den positiva responsen som den gästande Stockholmskören bjöd på kändes som grädde på moset.
Anledningen till min misstro var att magen är stor och tung, jag är enormt trött och domnande fingrar är inte de bästa förutsättningarna när man ska fippla runt bland tangenter.

I helgen som gått har den här staden bjudit på en hel del kul.
Ikea har fyllt ett år och firat i dagarna fyra, Lilleruds djubruksgymnasium har haft ett årligt återkommande arrangemang, "lillerudsdagarna" och Annas scrapbooking har firat tvåårsjubileum.
Jag har inte varit på något utav det. Vilket jag annars aldrig skulle missa.
Orken har räckt till det vanliga köret runt omkring mig själv.

Ägnade gårdagen åt att städa bottenvåningen av huset. Dammsög och torkade av skåp, lister och fönsterbänkar i köket. Tvättade mattor och kläder.
Jag avskyr när smutsen fastnar under fötterna och när skåp och lister är fläckiga av smuts och damm.
Igårkväll hade jag ett samtal med en äldre människa i min närhet där jag tillslut sa att nu pratar vi inte mer om det här. Denne vägrade ta in att jag inte trivs med alltför smutsigt hemma, saker överallt osv och när ingen annan gör något åt det så får jag ju göra det själv. Jag är uppfostrad så att man plockar bort, torkar upp efter sig och respekterar att andra har lagt ner tid, ork och energi på att städa. Måste det vara fel bara för att man inte kan lägga sig på rygg i junket och koppla av.
Hur andra har det hemma rör mig inte ett dugg. Jag trivs oftast hos den jag besöker.
Sån är jag!
Hur svårt kan det egentligen va att hjälpas åt med röjj, städ och ta bort klet efter sig.

Försökte iallafall att hålla ångan uppe och tog med mig W in till stan för att köpa present till dagens kalas. 
Shoppade även en tavelhylla (vad gör man inte när Ikea har slut på sitt tavelhyllesortiment och inte kan ge besked om när de dyker upp igen) och en tavla på Village.
Tog mig även tid till att handla de första grejerna på Apoteket inför lillebrors ankomst och när vi kom hem igen lightstädade jag tvättstugan och beredde plats för en ev. skötbädd där.
Skönt att ha påbörjat just den biten för även om jag egentligen tror att jag kommer att få vänta längre än till den 16 för att få träffa den lille varelsen i magen så vet man ju aldrig riktigt när det tänkas bli.

Efter att ha fått tavelhyllan på plats i sovrummet tuppade jag tillslut av på sängen tillsammans med skruvdragaren och vattenpasset när W var ute och lekte men lyckades återfå kontrollen såpass mycket efter en timme så att jag kunde genomföra lördagsmyset iallfall. 

Tack för alla härliga kommentarer om bilderna på W och magen.
I fredags låg jag på vårdcentralen för provtagning angående diabetes och förhoppningsvis kommer jag att få besked under morgondagen.

Nu är det snart dax att åka och hämta en glad tjej som har tillbringat förmiddagen på femårskalas. 
Ha en trevlig söndag!

 



Kommentera
Postat av: Camilla

Håller med dig fullt ut ang smuts i hemmet...

Bryr mig verkligen inte hur det ser ut hos andra.

Men hemma HATAR jag att snubbla på dammråttor, och få grus/kattsand mellan tårna.

Och jag tror det är nåt vist med karlar. DOM SER VERKLIGEN INTE SMUTSET!!övertygad

Min sambo är duktig på att hjälpa till hemma...

MEN smuts på golv, lister, skåp, handfat, toan osv ser han inte.

Han förstår inte varför jag måste ha fram dammsugaren var och varann dag.

Och säger jag inte till honom, då skulle han aldrig ta fram dammsugaren.

2008-08-31 @ 14:13:29
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Antis

Att respektera andra och andras saker är väl en bra början till at trespektera sig själv också? Jag brukar säga att "Jag vill inte ha det här jobbet (som städerska åt andra), har aldrig sökt det och förresten är det uruselt betalt!" Jag vill göra andra roliga saker med mina barn när ajg är ledig, inte plocka upp efter andra. Att hjälpas åt skapar en "teamkänsla" är jag övertygad om. Kram!

2008-08-31 @ 19:07:39
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: Annika

Klart som fanken att man ska "plocka bort, torka upp efter sig och respekterar att andra har lagt ner tid, ork och energi på att städa."



Håller helt med dig!



Är man fler i ett hushåll så SKA man hjälpas åt.. that´s it!



Duuu... ta det lite lugnt med maggen... Inte härja runt så.. Hoppas du får bra besked imorgon..



KRAAAAAAAAAAAAAAAM

2008-08-31 @ 19:54:43
Postat av: Liza

Håller med! Jag fattar inte varför det är "status" att ha det smutsigt och rörigt omkring sig?? Jag tycker om när det är rent och snyggt - då trivs jag!! Men precis som du säger - andra ha det som de vill hemma..

Hoppas att det blir rätt besked ang proverna!

Sköt om dig!

KRAM!

2008-08-31 @ 21:05:35
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nu håller jag tummarna för att du får bra besked i dag! =)

Vi är likasinnade på "smuts-fronten", ordning och reda på hemma plan så får andra hushåll ha det som de vill. ;)

2008-09-01 @ 08:02:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0