11 veckor

Idag är Malte elva veckor gammal.
När jag tänker på att det redan har passerat elva veckor sen han kom in i mitt liv så förstår jag inte vart tiden har tagit vägen. Jag har varit föräldraledig från mitt arbete i tolv veckor nu eftersom jag tog ut semester från den dagen han var beräknad att födas (16 september). Otroligt!
Malte, tillsammans med storasyster (och de vardagliga sysslorna), gör att mina dagar ständigt är fulla med något.
Dagar läggs till dagar som blir till veckor som försvinner i ett naffs.

Malte har verkligen kommit på att han har armar och händer nu. 
Så fort han ligger ner så far armarna upp i luften. Handen är oftast sluten och tummen stoppar han gärna mellan pekfingret och långfingret. 
Han har även kommit på hur man gör för att föra händerna till munnen och nu hamnar de alltsom oftast där.

När det gäller nattsömnen tvivlar jag på att det här barnet nångång kommer att sova mer än tre timmar i sträck. Han verkar ha en orubblig mat och sovklocka som jag just nu är slav under.
Däremot så går det numera allt oftare bra att lägga honom i sin egen säng utan att han är i sovande tillstånd och han somnar själv.
Både på dagen och om natten vilket känns skönt.



Bilder:Privata©


Kommentera
Postat av: Malin B

Lugn i stormen!

Malte kommer att "tonårssova", om en sisådär 13-14-15 år. ;)

Jag kan berätta att när man sitter som tonårsmorsa så är alla vakna nätter glömda... Fast jag fnyste åt dem som sa så åt mig - . Så sitter jag och säger samma sak själv nu. Fy skäms på mig. Tanken var ju att inge hopp... Men jag hör hur dumt det låter. ;)

Stor kram sänder jag hur som helst, till mamman som har så hiskeligt söta barn. =)

2008-12-09 @ 10:49:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hej hej!!

Grattis till lille Malte!! Så söt!

Vet inte om du sett men du har en award att hämta i min blogg!!

KRAM Birgitta

2008-12-09 @ 15:23:34
URL: http://bigganpiggan.blogspot.com
Postat av: L

Vilka fina ögon.....

2008-12-09 @ 15:27:20
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Nettan

Säger samma som din 1:a kommenterare, var lugn det kommer snart, i tonåren är de vakna hela nätterna & sover hela dagarna,så tjatet tar aldrig slut...gud så härligt när de är stora & flyttat hemifrån fniss.....men det är låååånnnggggtt dit ;0)



Så söt han é lillMalte

Kram Nettan

2008-12-09 @ 16:09:11
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Jessica

Tänk vad tiden går!! Han är så fin!

2008-12-09 @ 17:08:56
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: AKP

GUD så otroligt vacker han är!!

2008-12-09 @ 18:56:35
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Anna

Åååh, han är verkligen ett av det vackraste barn jag sett. :)

2008-12-09 @ 19:26:13
URL: http://annimoll.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0