Kastrering

Vid åtta imorse åkte jag och W till Karlstads smådjurssjukhus och lämnade Pontus som ska kastreras idag.
Vilket otroligt fräscht ställe och trevlig personal.
Efter att ha fyllt i lite personuppgifter och vägt honom fick vi vänta i ett rum på veterinären som var av norskt ursprung och som inte bara var trevlig utan även otroligt pedagogisk med W om vad de skulle göra med Pontus.
Halv fem i eftermiddag får vi hämta honom och sen hoppas vi han blir lite lugnare och mer lätthanterlig för W och inte har sådana behov att skvätta omkring sig.
De sa till oss att det brukar oftast vara resultatet av en kastrering vilket är lämpligt speciellt när man har den inomhus.


Bild:Privat©

När vi väl var hemma igen hade jag tänkt mig göra färdigt de återstående tio av årets julkort men istället hamnade jag i telefon med Telia.
Vi har fått fiber inkopplat och vårat befintliga bredband är uppsagt fr.o.m måndag men då inte det andra kommit igång ännu så vill jag inte riskera att bli utan internet.
Enorma telefonköer gjorde att det drog ut på tiden. Efter att ha väntat femton minuter två gånger blev jag bortkopplad.
Linjen bara dog.
Ringde igen (lika lång väntan) och fick tillslut lite klarhet i det hela.
Telia har lyckats att strula till vår beställning två gånger nu.
Två månader utan kostnad och nya blanketter att fylla i blev resultatet och förhoppningsvis internet via Karlstads elnät inom kort.
Men man vet aldrig...

Korv Stroganoff och sen blir det bilfärd till farmor och farfar för att lämna W som ska vara där när vi ska på bankmöte.

Hej svejs!



Kommentera
Postat av: Lottis

A är LYCKLIG när han får hoppa upp på pallen och lirka upp en lucka/ask... :) Så det var värt jobbet...

2008-12-03 @ 22:19:02
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Jessica

åh vilken söt kanin! den ser ut som våra!

Hoppas allt är bra!

Trevlig helg!

2008-12-04 @ 07:51:13
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Terese

Vi har köpt den där spideln till F i julklapp nu. Det är en spindel som de själva kan ställa in vilka mönster och färger den ska göra. Vet heller inte vad som är så kul med det egentligen, men barn är ju barn. Antagligen är det väl att spindeln rör sig :-)

2008-12-04 @ 14:33:33
URL: http://terese.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0